ΑρχικήΣυνεντεύξειςΚαλλιτέχνεςΣυνέντευξη με την Μυρτώ Ναούμ, τραγουδίστρια της Jazz μουσικής σκηνής.

Συνέντευξη με την Μυρτώ Ναούμ, τραγουδίστρια της Jazz μουσικής σκηνής.

"Η Μυρτώ Ναούμ μέσα από την συνέντευξή της μάς αποκαλύπτει για το πως η μουσική έγινε κομμάτι της ζωής της. Πώς επέλεξε και γιατί αποφάσισε να ασχοληθεί με την Jazz και μας αναφέρει κάποιους αγαπημένους της καλλιτέχνες"

Η Μυρτώ Ναούμ μέσα από την συνέντευξή της στο Young People μάς αποκαλύπτει για το πως η μουσική έγινε κομμάτι της ζωής της. Πώς επέλεξε και γιατί αποφάσισε να ασχοληθεί με την Jazz. Μας μιλά για το μέλλον της μουσικής Jazz στην Ελλάδα και μας αναφέρει κάποιους αγαπημένους της καλλιτέχνες. Μας λέει για τις δυνατότητες που έχει ένας νέος μουσικός να εξελιχθεί, αλλά και ποιά είναι η άποψή της για το μουσικό κοινό στη χώρα μας. Παράλληλα μαθαίνουμε τι ρόλο έπαιξε και παίζει στην μουσική της πορεία η συνεργασία της με την Ελένη Βιτάλη και τα μαθήματα στο Εθνικό Ωδείο Αθηνών. Κλείνοντας, μας προτείνει κάποιους δίσκους που θα πρέπει να έχουμε στην δισκοθήκη μας και στέλνει με την σειρά της το δικό της μήνυμα προς τους αναγνώστες μας.

Κάποια βιογραφικά στοιχεία πριν περάσουμε στην συνέντευξή της. Η Μυρτώ Ναούμ γεννήθηκε στη Αθήνα όπου και κατοικεί. Σπούδασε οικονομικές επιστήμες στο Εθνικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, ενώ παράλληλα έκανε μαθήματα μουσικής και τραγουδιού στο Εθνικό Ωδείο Αθήνας. Λίγο πριν την αποφοίτησή της από το Ωδείο, συνεργάζεται με την Ελένη Βιτάλη όπου τραγουδάει επαγγελματικά στο πλευρό της. Συμμετείχε σε πολλά σχήματα Funk, Soul και Rock. Κατά την αναζήτηση της μουσικής της ταυτότητας η Jazz ήρθε σε αυτή την πορεία όπου και την ερωτεύτηκε. Έχει σχηματίσει το “Myrto Naoum Quartet” όπου παίζει ταξιδεύοντας σε όλη την Ελλάδα γνωρίζοντας μας την Jazz. Επίσης αυτή την περίοδο συμμετέχει στην τηλεοπτική εκπομπή “Η φωνή της Ελλάδας”.

Διαβάστε τη συνέντευξη της Μυρτώ Ναούμ στο Young People.gr

Πώς ήρθε η μουσική στη ζωή σου;

Από μικρή καταπιανόμουν με κάποιο τραγούδι, όπως πολλά παιδιά. Χαζεύοντας τις βιντεοκασέτες της παιδικής μου ηλικίας, πέτυχα ένα στιγμιότυπο που παρακολουθούσα μία συναυλία του Λουκιανού Κηλαηδόνη και τραγουδούσα μαζί του! Πρέπει να ήμουν τεσσάρων ετών. Παρόλο που προέρχομαι από οικογένεια ψαλτών, η βυζαντινή μουσική δεν με κέρδισε, αλλά το μικρόβιο σίγουρα το τσίμπησα. Όλα είναι θολά στο μυαλό μου και δεν θυμάμαι ποτέ να θέλω να γίνω τραγουδίστρια!

Πώς κατέληξες στη jazz τι ήταν αυτό που σου κέντρισε το ενδιαφέρον; Έχεις ασχοληθεί με άλλα είδη μουσικής;

Με την jazz ήρθα πρώτη φορά σε επαφή το 2013. Σπούδαζα τότε στο Εθνικό Ωδείο. Ήμουν στο καφέ του ωδείου με έναν φίλο κιθαρίστα και είχε μαζί του το Real Book, την «εγκυκλοπαίδεια» της jazz. Μελετούσε το ‘In A Sentimental Mood’ του Duke Ellington και με προέτρεψε να το τραγουδήσω. Βρήκα τους στίχους, διάβασα τη μελωδία και κάπως έτσι έμαθα το πρώτο μου τραγούδι. Κάτι κινήθηκε μέσα μου και μέσα στον επόμενο μήνα έμαθα αρκετά ακόμα τραγούδια και ξεκινήσαμε να παίζουμε ως ντουέτο. Το ντουέτο έγινε τρίο και μετά κουαρτέτο. Έτσι δημιουργήθηκε το “Lula’s Quartet” και μετέπειτα το “Myrto Naoum Quartet” και δραστηριοποιήθηκα αποκλειστικά στην jazz σκηνή για τα επόμενα χρόνια.

Η πρώτη μου επαγγελματική ενασχόληση όμως, το 2011, ήταν στο πλάι της Ελένης Βιτάλη. Δεν είχα ιδιαίτερη επαφή με το ελληνικό ρεπερτόριο και η συνεργασία αυτή με έριξε κατευθείαν στα βαθιά. Ήταν σαν ένα διετές masterclass και μου έδωσε ανεκτίμητα εφόδια. Μπορώ να πω ότι με βοήθησε ακόμα και στην jazz μετέπειτα. Αυτό που με ιντριγκάρει στο συγκεκριμένο ιδίωμα είναι η ελευθερία. Είσαι ελεύθερος, εντός ορίων πάντα – μαγεία. Για μένα η jazz είναι πιο πολύ ένα εργαλείο για τον μουσικό, ένας τρόπος προσέγγισης της μουσικής και όχι μόνο ένα ευρύ μουσικό είδος.

Θεωρείς ότι η Jazz είναι αρκετά διαδεδομένη στην Ελλάδα; Ποιο πιστεύεις πως είναι το μέλλον  του συγκεκριμένου είδους μουσικής;

Θεωρώ ότι με το πέρασμα των ετών διαδίδεται ακόμα περισσότερο. Υπάρχει “νέο αίμα” με όρεξη και ταλέντο. Δεν είναι ένα εύκολο μουσικό είδος για το ελληνικό κοινό, κυρίως γιατί του είναι αρκετά άγνωστο και απόμακρο και δεν μπορεί να συνδεθεί εύκολα. Με την άνοδο του swing και του gypsy jazz βέβαια τα πράγματα έχουν αλλάξει αρκετά. Το swing είναι ένα κομμάτι της jazz και το ελληνικό κοινό το έχει οικειοποιηθεί αρκετά, ειδικά μέσα από διασκευές παλιών ελληνικών τραγουδιών. Το μέλλον της jazz στην Ελλάδα δεν μπορώ να το προβλέψω. Αυτό που θα περίμενα είναι μία μίξη της jazz κουλτούρας με το ελληνικό ηχόχρωμα. Και έχουν ήδη υπάρξει ανάλογα εγχειρήματα.

Η Μυρτώ Ναούμ τραγουδίστρια της Jazz γεννήθηκε στη Αθήνα με την jazz ήρθε για πρώτη φορά σε επαφή το 2013

Ανάφερέ μας κάποιους καλλιτέχνες της jazz που είναι για σένα κορυφαίοι. Επίσης, πρότεινέ μας 2-3 δίσκους της jazz που θα ήθελες να ακούσουμε. 

Ορισμένοι από τους κορυφαίους συνθέτες της jazz είναι οι Thelonious Monk, Duke Ellington, Charles Mingus, Cole Porter, John Coltrane, Miles Davis, Dizzy Gillespie, Charlie Parker, Herbie Hancock, Wayne Shorter, Sonny Rollins, Bill Evans. Επίσης κορυφαίοι εκπρόσωποι της vocal jazz οι Ella Fitzgerald, Carmen McRae, Billie Holiday, Sarah Vaughan, Chet Baker, Dinah Washington, Cassandra Wilson, Anita O’Day, Abbey Lincoln, Dee Dee Bridgewater, Julie London, Roberta Gambarini.

Καλό είναι να αρχίσει κανείς με το εμβληματικό “Kind of Blue” του Miles Davis. Θα πρότεινα επίσης το “Carmen Sings Monk”, που συνδυάζει τις ιδιοφυείς συνθέσεις του Monk με τις λιτές και δυναμικές ερμηνείες της Carmen McRae. Αγαπημένος δίσκος και το “Saxophone Colossus” του Sonny Rollins, αλλά και ο πιο πρόσφατος “Be Good” του Gregory Porter.

Πολύς κόσμος σε γνώρισε καλύτερα μέσω του voice όπου συμμετείχες, πώς σου φάνηκε σαν εμπειρία; Θεωρείς ότι η τηλεόραση και η προβολή που αυτή συνεπάγεται σε έχουν βοηθήσει στη μέχρι τώρα καριέρα σου; 

Η συμμετοχή μου στο Voice ήταν μια ενδιαφέρουσα, προκλητική και σίγουρα κουραστική εμπειρία. Καταπονείσαι ψυχολογικά, γιατί εκτίθεσαι για να κριθείς και σωματικά, γιατί περνάς ατελείωτες ώρες στο πλατώ. Η προβολή που λαμβάνει ο εκάστοτε συμμετέχων είναι στο χέρι του να τη χειριστεί με τον τρόπο που θέλει. Θα έλεγα ότι περισσότερο με βοήθησε η γνωριμία μου με τον Πάνο Μουζουράκη, που η γενναιόδωρη φύση του με βοήθησε και μετά το παιχνίδι. Μετράμε έως τώρα δύο χειμερινές και μία καλοκαιρινή συνεργασία. Η κάθε μία μου έδωσε την ευκαιρία να αναπτύξω πτυχές της καλλιτεχνικής μου ύπαρξης που δεν είχα εκφράσει έως τώρα, με κορυφαία αυτήν του περασμένου χειμώνα.

Τι δυνατότητες έχει να εξελιχθεί ένας νέος μουσικός, τραγουδοποιός στη χώρα μας, πιστεύεις ότι του δίνονται οι ευκαιρίες; 

Θεωρώ ότι τις ευκαιρίες τις δημιουργούμε με τη θέληση, την επιμονή και τους στόχους που θέτουμε. Η κατάσταση είναι δύσκολη για όλους, εντός κι εκτός καλλιτεχνικού χώρου. Σίγουρα η δισκογραφία φθίνει, αλλά παράλληλα αναπτύσσονται άλλα μέσα για την προώθηση του υλικού μας. Εάν πολλαπλασιάσεις την προσπάθεια με το ταλέντο, το αποτέλεσμα είναι σίγουρο.

Πως πιστεύεις ότι βλέπει η σημερινή νεολαία τη μουσική, έχει καλά ακούσματα ή δεν την απασχολεί πλέον η «ποιότητα».

Το φαινόμενο του ‘γρήγορου και εύκολου’ είναι παγκόσμιο και δεν περιορίζεται σε μία χώρα ή μία γενιά. Παρολαυτά αισθάνομαι ένα κύμα αλλαγής και αναζήτησης. Ένα κύμα θετικό και ελπιδοφόρο.

Η πρώτη της επαγγελματική ενασχόληση ήταν το 2011 στο πλάι της Ελένης Βιτάλη στο Εθνικό Ωδείο σπούδασε σύγχρονο Τραγούδι με την Άννα Διαμαντοπούλου

Εκτός από τη μουσική με τι άλλο σου αρέσει να ασχολείσαι στον ελεύθερο σου χρόνο; 

Ασχολούμαι με τον χορό και το θέατρο ως εκπαιδευόμενη και ως θεατής. Απολαμβάνω τις αποδράσεις στη φύση και καταπιάνομαι συχνά με χειροτεχνίες, αλλά και χειρονακτικές εργασίες. Επίσης ενημερώνομαι συχνά για θέματα ιατρικής φύσης. Με το διάβασμα έχω μία σχέση μίσους και πάθους, αλλά με μεγάλη ευκολία με απορροφούν τα θεατρικά έργα.

Τι προσδοκίες έχεις για το μέλλον;

Προσδοκώ όμορφες συνεργασίες με έμπνευση, μεράκι και δημιουργικότητα. Να εκφράζομαι με ειλικρίνεια κάθε στιγμή.

Έχεις κάνει διασκευή το τραγούδι Βαριέμαι της Μαίρης Λω με πολύ θετικές εντυπώσεις. Πώς προέκυψε αυτή η διασκευή, γιατί το συγκεκριμένο τραγούδι;

Όταν πρωτοάκουσα το “Βαριέμαι” είχα μείνει με το στόμα ανοιχτό. Δεν μπορούσα να πιστέψω ότι αυτό το τραγούδι γράφτηκε το 1963. Μου φάνηκε εξαιρετικά προχωρημένο για την εποχή του, στιχουργικά παιχνιδιάρικο, ειρωνικό και εφυές και εμπλουτισμένο με ένα τζαζ ηχόχρωμα. Ήταν μια περίοδος που αναζητούσα ένα τραγούδι για να κάνω μια διασκευή και να το συνοδεύσω με ένα βιντεοκλίπ. Ο έρωτας ήταν κεραυνοβόλος και με την πρώτη ακρόαση δημιουργήθηκαν οι εικόνες και η έμπνευση για το βίντεο, παρέα με την ταλαντούχα και πολύπειρη χορεύτρια και χορογράφο Ρούλα Κουτρουμπέλη. Δεν μπορώ να διαχωρίσω το τραγούδι από το βίντεο και το αντίστροφο. Για μένα αποτελούν μία ενότητα.

Τι ρόλο έπαιξε στην μουσική σου πορεία  η συνεργασία σου με την Ελένη Βιτάλη και τα μαθήματα στο Εθνικό Ωδείο Αθηνών. Πες μου για μία συνεργασία που σου έχει μείνει αξέχαστη.

Στο Εθνικό Ωδείο σπούδασα Σύγχρονο Τραγούδι με την Άννα Διαμαντοπούλου, μία δασκάλα κορυφή στο είδος της που έχουν μαθητεύσει δίπλα της μεγάλοι καλλιτέχνες. Μου έδωσε πολύ γερές βάσεις όσον αφορά στην τεχνική της φωνής και στον τρόπο που μπορείς να την χρησιμοποιήσεις στο εκάστοτε στυλ. Πολύ σημαντικό εξίσου είναι και το γεγονός ότι βγάζει τραγουδιστές με ήθος και ολοκληρωμένη μουσική παιδεία.

Η Ελένη Βιτάλη ήταν το πρώτο και σημαντικότερο κεφάλαιο στην επαγγελματική μου πορεία. Δύο ολόκληρα χρόνια μελετούσα αυτήν την μοναδική περίπτωση της Ελένης Βιτάλη, προσπαθώντας να απορροφήσω όσα περισσότερα μπορούσα. Από τον τρόπο που χειρίζεται τη φωνή της, το στήσιμό της στη σκηνή, μέχρι τις ιστορίες των τραγουδιών της και τη βιωματική και συνταρακτική ερμηνεία της.

Δεν θα ξεχάσω ποτέ την ευκαιρία που μου δόθηκε να τραγουδήσω στο Ηρώδειο το ιστορικό τραγούδι του Γιάννη Μαρκόπουλου “Καφενείον «Η Ελλάς»”.

Ποιο μήνυμα θα ήθελες να στείλεις στους νέους μέσα από το Young People;

Να μην σταματήσουν ποτέ να ονειρεύονται, να ελπίζουν και να επιμένουν!

Βίντεο Μυρτώ Ναούμ

Myrto Naoum - Variemai | Μυρτώ Ναούμ - Βαριέμαι (Official Music Video HD)
Brian Voll & Myrto Naoum Duo - Μπαρ Το Ναυάγιο

Σημείωση: Για την ολοκλήρωση – δημοσίευση της συνέντευξης της Μυρτώ Ναούμ συνεργάστηκαν, στην επιμέλεια, η ομάδα Έκφρασης και Υλοποίησης ενώ στην σύνταξη των ερωτήσεων η Αλεξία Δεληγιάννη. Ευχαριστούμε την μουσικό Μυρτώ Ναούμ για την πραγματοποίηση της συνέντευξης στο Young People.gr

Χορηγός Επικοινωνίας Παράστασης

“Δε μιλένιαλς” στον Τεχνοχώρο Φάμπρικα.

Τρεις νέοι άνθρωποι, λίγο πριν...

Σχετική Αρθρογραφία

Προτεινόμενα

Κωνσταντίνος Ελματζίογλου: “Το δημιουργικό άγχος, υπάρχει και είναι πολύ γλυκό αίσθημα!”

Ο ηθοποιός Κωνσταντίνος Ελματζίογλου μας μιλάει για τη υποκριτική και το θέατρο αλλά και...

Έλενα Παπαπαναγιώτου: “Ο κόσμος αγαπά και στηρίζει πάντα το αληθινό”

Η Έλενα Παπαπαναγιώτου είναι μια καλλιτέχνης που διανύει ήδη μια σημαντική μουσική διαδρομή που...

Δημήτρης Θεοδοσιάδης: “Όταν αγαπάς κάτι, βρίσκεις την εσωτερική δύναμη και παλεύεις…”

Ο Δημήτρης Θεοδοσιάδης ξεκίνησε την ενασχόληση του με την μουσική σε μικρή ηλικία, όπου...

Η συνέντευξη της Νόρας Δράκου, αθλήτριας κολύμβησης 50, 100 μέτρων στο ελεύθερο, ύπτιο και πρόσθιο.

Η Νόρα Δράκου είναι αθλήτρια κολύμβησης με συμμετοχή σε ευρωπαϊκά και παγκόσμια πρωταθλήματα, αλλά...

Prestige The Band: “Θέλουμε να ταυτιστεί ο κόσμος μαζί μας και στα live μας να γινόμαστε παρεάρα!”

Η συνέντευξη του συγκροτήματος Prestige The Band, μια από τις πιο πετυχημένες μπάντες της...

Ειρήνη Παπαδοπούλου: “Οι πιο σημαντικές αξίες είναι η ταπεινότητα και η εξέλιξη”

Συνέντευξη με την Ειρήνη Παπαδοπούλου, μια από τις δημοφιλείς τραγουδίστριες του σήμερα. Η Ειρήνη...

Γεωργία Νταγάκη: “Με τρομοκρατεί η ιδέα να χάνεται κάθε ίχνος ανθρώπινου παράγοντα, ψυχή και σώμα”

Η Γεωργία Νταγάκη αντλεί ενέργεια και πάθος από το δημιουργικό κομμάτι της μουσικής. Αρχικά...

Σοφία Μανουσάκη: “Το ταλέντο είναι σαν μια ακατέργαστη πέτρα, η παιδεία είναι αυτή, που το μετατραπεί σε πολύτιμο λίθο”

Σοφία Μανουσάκη, στα 15 της ξεκίνησε μαθήματα φωνητικής χωρίς να έχει στο μυαλό της...