Κυριακή, Σεπτέμβριος 23, 2018

“Έρωτας, αγάπη, ζωή…”: Η υποκριτική για τον Γιώργο Κοντοπόδη.

Ήρθαμε σε επικοινωνία με τον ηθοποιό Γιώργο Κοντοπόδη πραγματοποιώντας μια συνέντευξη που ξεχειλίζει από λυρισμό. Μια συνέντευξη που περισσότερο με “ερωτική” εξομολόγηση θα λέγαμε ότι έμοιαζε. Ο ηθοποιός Γιώργης Κοντοπόδης μας καταθέτει την ψυχή του δείχνοντας μας την αγάπη του για την υποκριτική. Ένας ηθοποιός πολύ συνειδητοποιημένος, έχοντας σκεφτεί τις επιλογές της ζωής του με λεπτομέρεια, μας διηγείται πως “κόλλησε” το μικρόβιο της υποκριτικής κάνοντας μια αναδρομή στο παρελθόν του. Μας αποκαλύπτει τις απόψεις του για την σημασία του ηθοποιού και για την αλλοίωση του χαρακτήρα των ατόμων που ασχολούνται με την υποκριτική. Μας μιλάει για τη συνεργασία του με την Ντίνα Μαμουζέλου και την παράσταση “Το ελεύθερο ζευγάρι” καθώς και για την επιτυχημένη σειρά “Κάτι χωρισμένα παλικάρια”. Κλείνοντας μας μιλάει για τις δυσκολίες που αντιμετώπισε στις πρόβες της παράστασης όπως και για τις προκλήσεις της παράστασης.

Προτού διαβάσουμε τη συνέντευξη ας μάθουμε λίγα πράγματα για τον Γιώργο Κοντοπόδη. Γεννήθηκε στο Ηράκλειο Κρήτης, σπούδασε στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών στο τμήμα Φ.Π.Ψ, συνεχίζοντας τις σπουδές του στην Ανωτέρα Δραματική σχολή Τέχνης “ΡΑΜΠΑ”. Έχει αποκτήσει μεταπτυχιακό τίτλο στο τμήμα Θεατρικών Σπουδών Αθηνών με θέμα “Το ελληνικό θέατρο από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα – θεωρία και παράσταση” καθώς και σεμινάρια υποκριτικής με τη Νίκη Τριανταφυλλίδη.

Από το 2002 εργάζεται ως ηθοποιός στο θέατρο έχοντας παίξει σε πολλές παραστάσεις όπως: “Abnormal”. “Αττίκ… μια ζωή χειροκροτήματα”, “Ερωτογενείς ζώνες”, “Καλά Χριστούγεννα Κύριε Σκρουτζ”, “Ο τελευταίος των μεγάλων εραστών”, “Ταξίδι στη Ζυμαροχώρα!”, “Norman… is that you?”, “Αυτόπτης Μάρτης” Και πολλών άλλων. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια σε σχέση με το αρχαίο δράμα, τα οποία στάθηκαν αφορμή για τη συγγραφή του έργου με τον τίτλο “Ισμήνη η άλλη εκδοχή” (βασισμένο στο μύθο της “Αντιγόνης” του Σοφοκλή), το οποίο παρουσιάστηκε στη Δεύτερη σκηνή του Θεάτρου “Δημήτρης Ποταμίτης” 2006 -2007 σε σκηνοθεσία του συγγραφέα.

Αξίζει να σημειωθούν οι μεταφράσεις που έχει κάνει “Ergenous Zones” του Frank Vickery (Άνοιξη 2010 θέατρο Αθήναιον Θεσσαλονίκης) με τον τίτλο “Ερωτογενείς Ζώνες” και “Norman is that you” (2008 – 2009, θέατρο Γκλόρια με τον τίτλο “Σ’ αγαπώ με τα ροζ”).

Διαβάστε τη συνέντευξη του Γιώργη Κοντοπόδη στο Young People.gr

Πως προέκυψε η υποκριτική στη ζωή σας; Ποιο ήταν το ερέθισμα που σας έστρεψε προς την ηθοποιία;  

Να μια ερώτηση, που θα πρέπει να με γυρίσει πίσω στα παιδικά μου χρόνια. Σε κείνα τα σεντόνια που φορούσα κι έκανα τους βασιλιάδες, που έβλεπα στην τηλεόραση και που χανόμουν στη μαγεία των πλάνων. Η υποκριτική θαρρώ δεν “προκύπτει”… απλά αποκαλύπτεται στην πορεία και βγαίνει αυτό που ήτανε κρυμμένο μέσα σου και περίμενε την χρονική στιγμή που θα ξεπηδήσει και θα γίνει από ένστικτο και όνειρο… πραγματικότητα.

Τι σημαίνει για εσάς ηθοποιός;

Δουλειά κατά αρχάς…  δεν ξεχνάω ποτέ πως είναι ο τρόπος βιοπορισμού μας. Παραπέρα ψυχοθεραπεία… Βαθιά ανάγκη… αγάπη… έρωτας μεγάλος. Δεν εξηγείται το τι είναι ο ηθοποιός με κάποιες λέξεις. Απλά για μένα θα λεγα πως είναι τρόπος ζωής. Πως με βγάζει απ την καθημερινότητά μου και την κάνει να ναι διαφορετική κάθε ξημέρωμα.

Αλλοιώνεται ο χαρακτήρας, η προσωπικότητα μέσα από την ενασχόληση με την υποκριτική;  

Αν η “αλλοίωση” έχει και θετική χροιά … θα έλεγα πως ναι. Οι ρόλοι και το ψάξιμο τους είναι σαν να κάνεις ψυχανάλυση στον εαυτό σου. Σα να ψάχνεις καθημερινά μέσα απ τους ρόλους πτυχές ανεξερεύνητες. Καλές, κακές… παράξενες… καλά κρυμμένες. Να βγάλεις όσες θες στην επιφάνεια να τις γιατρέψεις, ίσως και να τις πετάξεις. Να τονίσεις τα υπέρ και να περάσεις τα κατά στη λήθη.

Δραστηριοποιείστε πολλά χρόνια στο θέατρο; Από όλες τις συνεργασίες σας ποια είναι αυτή που σας στιγμάτισε;  

Δε θα μπορούσα να πω άλλη απ το “Ελεύθερο ζευγάρι” που πρωτοπαρουσιάστηκε, πριν από 4 χρόνια και… καλά κρατεί. Μια παράσταση που πέρασα και περνάω καλά. Μια παράσταση που είδα θέατρα να γεμίζουν. Μια παράσταση που απολαμβάνω την κάθε της στιγμή και στο παρελθόν και τώρα που παρουσιάζεται ξανά στο θέατρο Μπέλλος. Έχω περάσει καλά στην πλειοψηφία των δουλειών που έχω κάνει μα στην καρδιά μου είχε και θα έχει πάντα ιδιαίτερη θέση το ζευγάρι αυτό.

Πώς προέκυψε η πρόταση για τη σειρά “Κάτι χωρισμένα παλικάρια” και τι σας ώθησε να αναλάβετε αυτό το ρόλο; Ποιες είναι οι δυσκολίες που αντιμετωπίσατε;

Αναφερόμενος και πάλι στο “Ελεύθερο ζευγάρι” που αποτέλεσε την αφορμή. Με την Νατάσσα Χατζηανδρέου (βοηθό του Βασίλη Θωμόπουλο) να παρακολουθεί το έργο σε μια απ΄τις παραστάσεις και να μου προτείνει να ανέβω για ένα δοκιμαστικό το καλοκαίρι. Ο ρόλος απ την αρχή μου κέντρισε το ενδιαφέρον, είναι ιδιαίτερος… ακραίος… είναι αγάπη μεγάλη. Δυσκολίες δεν μπορώ να πω πως αντιμετώπισα, καθώς δεν μ’ αρέσει να περιλαμβάνω την συγκεκριμένη λέξη στην καθημερινότητα μου. Υπήρξαν συνθήκες απλά που δεν γνώριζα καθώς είναι η πρώτη φορά που κάνω τηλεόραση, μα ευτυχώς ένιωσα ασφαλής απ’ την συνεργασία αυτή απ’ την πρώτη στιγμή και όταν νιώθω ασφαλής είμαι έτοιμος να ανταποκριθώ στα πάντα.

Έχετε ξανά συνεργαστεί με κάποιους από τους ηθοποιούς της σειράς και με τον σκηνοθέτη Βασίλη Θωμόπουλο; Αν όχι πώς είναι αυτή η νέα συνεργασία; 

Πρόκειται για την πρώτη μου επαφή και με τον Βασίλη Θωμόπουλο και με τον Πάνο Κούτρα και με τους υπόλοιπους συντελεστές της σειράς. Είναι η πρώτη, πρώτη μου επαφή με τηλεοπτικά πλατό. Μια άλλη εντελώς εκδοχή υποκριτικής, ένας άλλος τρόπος προσέγγισης ρόλου, άλλες συνθήκες δημιουργίας… Καινούργια όλα και τα αντιμετωπίζω σαν παιδάκι που πρωτοκοιτά έναν νέο κόσμο.

Οι ρόλοι και το ψάξιμο τους είναι σαν να κάνεις ψυχανάλυση στον εαυτό σου.

Πείτε μας λίγα λόγια για την διασκευή σας “Το ελεύθερο ζευγάρι”. Πώς είναι η συνεργασία σας με την ηθοποιό Νίτσα Μαμουζέλου;   

Το “ελεύθερο ζευγάρι” είναι ένα έργο που έχει γραφτεί πολλές δεκαετίες πίσω,  και αναφέρεται σε μια πραγματικότητα Ιταλική. Θέλοντας να το φέρουμε στο 2018 και στην Ελλάδα αποφασίσαμε να κάνουμε τη διασκευή που παρουσιάζουμε και μάλλον φαίνεται πως ορθά πράξαμε. Το γεγονός πως ο σύζυγος είναι από την Κρήτη, κάτι που προέκυψε στο μυαλό του σκηνοθέτη μας Αλέξανδρου Λιακόπουλου από τις πρώτες κιόλας πρόβες, οι διάλογοι που αναφέρονται στην σύγχρονη πραγματικότητα, ο καταιγισμός μουσικών επιλογών απ το ελληνικό ρεπερτόριο, ρετρό και μη… έχουν κάνει τον κόσμο να παρακολουθεί ένα έργο που μιλά για την ζωή γύρω του και όχι κάτι που δεν τους αφορά. Η απεύθυνσή μας και ο διάλογος με τους θεατές δε… έχει καταφέρει να κάνει την όλη σκηνή ένα τεράστιο σαλόνι του σπιτιού μας και την παράσταση διάλογο με τους “φίλους  θεατές” μας… 

Με τη Νίτσα δουλεύουμε δεύτερη φορά στο συγκεκριμένο έργο και μάλλον έχουμε αυτό που λένε ‘’ εκρηκτική χημεία ‘’.  Νιώθει ο ένας ασφάλεια με τον άλλο… πειραζόμαστε, συνεννοούμαστε και αυτό νομίζω βοηθάει στο καλύτερο αποτέλεσμα.

Ποια είναι για εσάς η πρόκληση της παράστασης;  

Η διάδραση με το κοινό, που επί της ουσίας μετατρέπει τους θεατές σε πρωταγωνιστές της παράστασης και που αναπόφευκτα είναι κάθε βράδυ διαφορετική, μιας και οι θεατές δεν έχουν κείμενο… είναι ένα σημείο που με αγχώνει κάθε βράδυ μα που ευτυχώς λειτουργεί στο μέγιστο ως τώρα….και προσδίδει στην παράσταση μια ιδιαίτερη χροιά.

Ποιες δυσκολίες αντιμετωπίσατε στις πρόβες; Ζήσατε κάποια δύσκολη στιγμή την ώρα της παράστασης; Και αν ναι πως την αντιμετωπίσατε; 

Όπως είπα και προηγουμένως δεν μ αρέσει να αντιμετωπίζω κάτι ως “δυσκολία”. Ευτράπελα έχουν συμβεί, απρόοπτα επίσης. Από τεχνικά λάθη, έως μέρες που δεν δώσαμε το 100 τα 100 μας στο ρόλο και νιώθαμε άβολα. Μα το μόνο που μπορούμε να κάνουμε σ αυτές τις στιγμές είναι να τις αφήνουμε πίσω και να πηγαίνουμε στο επόμενο καλύτερο… 

Οι παραστάσεις ήδη έχουν αρχίσει, είστε ικανοποιημένος μέχρι στιγμής; 

Θα έλεγα πως είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος και ευχαριστημένος, τόσο απ την πληρότητα του θεάτρου Μπέλλος που είναι διαρκώς ανοδική, όσο και απ την ανταπόκριση που φαίνεται να έχει το έργο στο κοινό. Ο κόσμος περνάει όμορφα, γελάει, διασκεδάζει και παίρνει νομίζω τροφή για το σπίτι. Το ότι στην Τρίτη εβδομάδα παραστάσεων, δε, έχουμε και διαρκώς ανοδικό αριθμό κρατήσεων και προσέλευσης…. Αυτό μου δείχνει πως μάλλον κάτι σωστά έχουμε κάνει και μου δείχνει πως επιλέξαμε σωστή στιγμή, συνεργασία, έργο… 

Πείτε μας κάποιους λόγους για να έρθει κάποιος να δει τη παράσταση “Το ελεύθερο ζευγάρι”. 

Κατ αρχάς για να γελάσει. Είναι τόσο όμορφο να γελάς και μάλιστα αβίαστα (όπως μας λένε πως γίνεται στη παράσταση μας). Δευτερευόντως το θέμα των ελεύθερων σχέσεων είναι ευρέως διαδεδομένο στην εποχή μας και όταν βλέπουμε κάτι ως θεατές μπορούμε νομίζω να το επεξεργαστούμε, ενώ παράλληλα δεν συμμετέχουμε … άρα να πάρουμε τα όποια μηνύματα έχει να μας δώσει δίχως ενοχές, μια και δεν είμαστε μέσα σ’ αυτό.

Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια; 

Προς το παρόν απολαμβάνω το τώρα μου. Την καθημερινότητα των γυρισμάτων … της παράστασης στο νέο τούτο πανέμορφο θέατρο που έχω βρεθεί. Υπάρχουν κάποιες προτάσεις για την καλοκαιρινή σεζόν μα είναι ακόμη πολύ νωρίς θεωρώ για να πω κάτι. Ας ζήσουμε το όμορφο μας τώρα και το αύριο θα ρθει στην ώρα του, όπως είναι να ρθει… όταν είναι να ‘ρθεί… για όποιο λόγο είναι να ‘ρθει…

Φωτογραφικό Αφιέρωμα από τη πρεμιέρα της παράστασης "Το ελεύθερο ζευγάρι"

Σημείωση: Για την ολοκλήρωση της συνένετυξης του ηθοποιού Γιώργου Κοντοπόδη συνεργάστηκαν Οι ομάδες Εκφρασης και Υλοποίησης και η Ομάδα Συνεντεύξεων, Υπεύθυνη συνέντευξης Η Μαρία Διονυσοπούλου.

Μαρία Διονυσοπούλουhttps://youngpeople.gr/
Είναι πολύ δύσκολο να περιγράψουμε την Μαρία καθώς όπως μας λέει και η ίδια είναι μια πολύπλευρη προσωπικότητα. Αυτό όμως που μπορείς να πεις με σιγουριά είναι ότι έχει χαρακτηριστικά ενός κοριτσιού που γνωρίζει καλά τι συμβαίνει γύρω της καθώς έχει την ικανότητα να διαβάζει πολύ καλά το περιβάλλον στο οποίο ζει. Αυτή τη περίοδο τη συναντάμε στη Πάτρα ως φοιτήτρια στο τμήμα της φιλολογίας. Στο YoungPeople αρθρογραφεί στον ελεύθερο χρόνο κάνοντας ενδιαφέρον αφιερώματα στους ανθρώπους που κυρίως απασχολούν τη μουσική.

Τελευταία Άρθρα

Charts Singles, Σεπτέμβριος 2018.

Σεπτέμβριος,,, Είμαστε πλέον στο φθινόπωρο, αν και οι καιρικές συνθήκες θυμίζουν καλοκαίρι οι περισσότεροι ήδη συναισθηματικά είμαστε στην εποχή της ανάμνησης των διακοπών. Μουσικά σχεδόν...

Featured