ΑρχικήΘέατροΠαραστάσεις"Αναφορά σε μια Ακαδημία" στο Θέατρο Άττις - Νέος Χώρος.

“Αναφορά σε μια Ακαδημία” στο Θέατρο Άττις – Νέος Χώρος.

"Η παράσταση θα παρουσιάζεται από τις 19 Νοεμβρίου, κάθε Παρασκευή και Σάββατο στις 21.00 και κάθε Κυριακή στις 20.00 στο Θέατρο Άττις - Νέος Χώρος"

Η Ομάδα Σημείο Μηδέν συνεχίζει την ερευνητική της εργασία πάνω στο έργο του Φραντς Κάφκα με το διήγημα “Αναφορά σε μια Ακαδημία”. Η παράσταση θα παρουσιάζεται από τις 19 Νοεμβρίου, κάθε Παρασκευή και Σάββατο στις 21.00 και κάθε Κυριακή στις 20.00 στο Θέατρο Άττις – Νέος Χώρος.


Λίγα λόγια για το έργο

Ο κεντρικός ήρωας του διηγήματος του Φραντς Κάφκα «Αναφορά σε μια Ακαδημία» είναι ο πίθηκος Rotpeter. Μια ομάδα κυνηγών της εταιρείας Χάγκενμπεκ τον πυροβόλησε σε μια ζούγκλα της Χρυσής Ακτής, καθώς πήγαινε με την αγέλη του να πιούν νερό. Δέχτηκε δύο σφαίρες με αποτέλεσμα τον ευνουχισμό του. Κατόπιν, τον αιχμαλώτισαν, τον μετέφεραν στο πλοίο τους και τον έκλεισαν σε ένα κλουβί. Αυτός, σε κατάσταση σοκ, έχοντας χάσει τη μνήμη της ως τώρα ζωής του, πάσχισε να διαφύγει. Τότε άρχισε να παρατηρεί αυτούς που ήταν γύρω του, τους εξαθλιωμένους και από-ανθρωποιημένους σκλάβους/ναύτες της εταιρείας Χάγκενμπεκ και προσπάθησε να τους μιμηθεί. Οι άνθρωποι με τη σειρά τους, παίζοντας με το άγριο ζώο, άρχισαν να το βασανίζουν. Οι ναύτες έχοντας αποδεχθεί την καταπίεση που υφίστανται αυτοί οι ίδιοι, με χαρακτηριστική άνεση την ασκούσαν με τη σειρά τους σε ένα ήδη τραυματισμένο και ανήμπορο άγριο ζώο. Όταν το καράβι έφτασε στο Αμβούργο ο Rotpeter μπορούσε να διαλέξει ανάμεσα στο ζωολογικό κήπο και το βαριετέ (μουσικό θέατρο). Διάλεξε το βαριετέ. Ολοκλήρωσε την εκπαίδευσή του στην ανθρώπινη συμπεριφορά και πλέον παρουσιάζει ως περφόρμανς την ίδια τη διαδικασία του βίαιου εξανθρωπισμού του.

Σκηνοθετικό Σημείωμα:

Η Αχερουσία Λίμνη του Σώματος και η Διονυσιακή Κρύπτη*

“ὡυτὸς δὲ Ἀίδης καὶ Διόνυσος, ὅτεῳ μαίνονται καὶ ληναΐζουσιν”

Ηράκλειτος

Στο σώμα μας υπάρχει μία κρύπτη. Βρίσκεται στον “κάτω κόσμο” του σώματος. Εκεί είναι ο Διόνυσος. Περιμένει τη λύτρωσή του. Μπροστά στην Αχερουσία Λίμνη, στην γκρίζα ζώνη της εσωτερικής εξορίας του. Αυτή είναι η περιοχή όπου γράφει ο Φραντς Κάφκα. Η Αχερουσία Λίμνη του σώματος, σε μία Νέκυϊα χωρίς τέλος. Ο πίθηκος – άνθρωπος – ηθοποιός στην “Αναφορά” αφηγείται τη διαδικασία αυτής της εσωτερικής εξορίας. Το μουσικό του θέατρο επίσης. Ο άνθρωπος που ήταν πίθηκος γίνεται ηθοποιός για να μπορεί να εκφράζει το τραύμα του, για να μην πάψει ποτέ να μιλάει γι’ αυτό. Η θεατρική και μουσικότροπη έκφραση του τραύματος αποτελεί μια πρόσκαιρη λύτρωση. Το χιούμορ του είναι πάντα πένθιμο και αυτοσαρκαστικό γιατί γεννιέται από το τραύμα. Ένα υφέρπον ρεύμα τραγικότητας διαπερνά την Αναφορά του, χωρίς ποτέ να χάνεται η λάμψη της μουσικότητας και της θεατρικότητας.

Να κατέβουμε μαζί με τον Κάφκα ως την Αχερουσία Λίμνη του σώματος. Να αφηγηθούμε μαζί του την ιστορία του βίαιου εξανθρωπισμού της ζωικής ενέργειας του κάθε ανθρώπου, κατά βάση του ίδιου μας του εαυτού. Να κοιτάξουμε κατάματα την κρύπτη όπου βρίσκεται αποδιωγμένος ο Διόνυσος μέσα μας. Να τολμήσουμε να ανοίξουμε αυτή την πόρτα. Ας αναρωτηθούμε γιατί γίναμε ηθοποιοί κι εμείς οι ίδιοι. Ποιό τραύμα αφηγούμαστε; Ποια αγωνία είναι αυτή που εκφράζουμε; Η ψυχοσωματική αυτή διαδικασία μπορεί να μας οδηγήσει ως την εξέγερση του σώματος, κατάσταση κατά την οποία το σώμα παράγει την ίδια του την ελευθερία.

Σάββας Στρούμπος

Ίος, 12/8 – Αθήνα 29/8/2020

*Η έννοια της κρύπτης αναπτύσσεται διεξοδικά από την Κατερίνα Μάτσα στο βιβλίο της “Το Αδύνατο Πένθος και η Κρύπτη”, Άγρα 2012

Συντελεστές παράστασης:

  • Μετάφραση: Ιωάννα Μεϊτάνη
  • Σκηνοθεσία: Σάββας Στρούμπος
  • Σκηνική εγκατάσταση: Σπύρος Μπέτσης
  • Φωτισμοί: Κώστας Μπεθάνης
  • Κοστούμια: Σάββας Στρούμπος, Ρόζυ Μονάκη
  • Ηχητικό τοπίο: Λεωνίδας Μαριδάκης
  • Φωτογραφίες: Αντωνία Κάντα
  • Επικοινωνία παράστασης: Μαριάννα Παπάκη, Νώντας Δουζίνας


ΗΘΟΠΟΙΟΙ:

Έλλη Ιγγλίζ, Έβελυν Ασουάντ, Ρόζυ Μονάκη, Άννα Μαρκά – Μπονισέλ, Μπάμπης Αλεφάντης,  Γιάννης Γιαραμαζίδης, Ντίνος Παπαγεωργίου.

Με την υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού

Περισσότερες πληροφορίες για την Ομάδα Σημείο Μηδέν, τους συντελεστές και τις παραστάσεις που έχει παρουσιάσει, μπορείτε να βρείτε στο  www.simeiomiden.gr

Ο χώρος είναι εξοπλισμένος με το ισχυρό σύστημα καθαρισμού και απολύμανσης του αέρα HealthWay της εταιρείας PureAirLab, το οποίο εξαλείφει το 99,99% ιών και βακτηριδίων, 40 φορές περισσότερο από το πρότυπο φίλτρανσης ΗΕΡΑ.

Λειτουργία χώρου:

  • Παρασκευή: ΜΙΚΤΟΣ (πλην της Παρασκευής 19/11)
  • Σάββατο, Κυριακή: ΑΜΙΓΗΣ
  • Τις ημέρες που το θέατρο λειτουργεί ως ΑΜΙΓΗΣ χώρος για την είσοδο του κοινού απαιτείται η επίδειξη έγκυρου πιστοποιητικού εμβολιασμού ή νόσησης.
  • Τις ημέρες που το θέατρο λειτουργεί ως ΜΙΚΤΟΣ χώρος για την είσοδο του κοινού απαιτείται η επίδειξη έγκυρου πιστοποιητικού εμβολιασμού ή νόσησης ή αρνητικού αποτελέσματος rapid test 48 ωρών.
  • Εναλλακτικά οι ανήλικοι έως και 17 ετών μπορούν να προσκομίζουν κατά την είσοδο βεβαίωση αρνητικού διαγνωστικού ελέγχου PCR ή rapid-test.

Info:

Τοποθεσία: Θέατρο Άττις-Νέος Χώρος (Λεωνίδου 12, Μεταξουργείο)
Ημερομηνία: Έναρξη παραστάσεων: Παρασκευή 19 Νοεμβρίου 2021, Παραστάσεις: Παρασκευή, Σάββατο στις 21.00 και Κυριακή στις 20.00. Διάρκεια: 80’
Πληροφορίες: Τηλ.: 210-3225207
Τιμές εισιτηρίων: 15ευρώ (κανονικό), 10ευρώ (μειωμένο: φοιτητές, άνεργοι ΟΑΕΔ, ΑμΕΑ, συνοδός ΑμΕΑ, άνω των 65, ΟΛΜΕ-ΔΟΕ, ομαδικές κρατήσεις άνω των 7 ατόμων)
Προπώληση:

TICKET SERVICES

– τηλεφωνικά: 2107234567

– εκδοτήριο: Πανεπιστημίου 39
– online: www.ticketservices.gr

https://www.ticketservices.gr/event/frants-kafka-anafora-gia-mia-akadimia-theatro-attis/

Σχετική Αρθρογραφία

“Όλα για την Ελίζα” στο Θέατρο Αυλαία.

Η ρομαντική κομεντί «Όλα για...

“RegretMeNot” Στο Θέατρο Χώρος.

Μετά από συνεντεύξεις με ανθρώπους...

“VOX POPULI” στο θέατρο 104.

1991. Η ιδιωτική τηλεόραση κάνει...

“The Dreamers” του Gilbert Adair στο θέατρο Φούρνος.

Ο συγγραφέας & μεταφραστής Γιώργος...

Προτεινόμενα

Κωνσταντίνα Ζέρβα (Kianna), η ανερχόμενη τραγουδίστρια της ελληνικής pop σκηνής.

Η Κωνσταντίνα Ζέρβα, που ακούει στο καλλιτεχνικό όνομα Kianna, είναι μια ανερχόμενη τραγουδίστρια της pop...

Οπαδική βία: Όταν το πάθος γίνεται έγκλημα.

Οπαδική βία ονομάζουμε μια μορφή βίας που χρησιμοποιεί τα αθλήματα ως πρόσχημα. Βασικός πυρήνας...

Luisa: “Το rap στη ζωή των νέων μπορεί να γίνει ο χώρος διαφυγής από τα προβλήματά τους και ότι άλλο τους απασχολεί”

Συνέντευξη με την νεαρή ράπερ Luisa, ανερχόμενη με φιλοδοξίες και πολύ ταλέντο στο χώρο...

Η συνέντευξη του ταλαντούχου και ανερχόμενου τραγουδιστή Παναγιώτη Τσαφαρά.

Στην μουσική σκηνή ο Παναγιώτης Τσαφαράς εμφανίστηκε το 2014 με το ντεμπούτο άλμπουμ "Πρώτη...

Συνέντευξη με την μουσικοσυνθέτρια Ελεονόρα Μανόνα.

Η συνέντευξη με την Ελεονόρα Μανόνα, μια καλλιτέχνιδα με ένα "διαφορετικό" σίγουρα αποτύπωμα μουσικής...

Sophia: “Η μουσική είναι κυριολεκτικά όλη μου η ζωή, με αυτήν ξυπνάω και κοιμάμαι”

Η Sophia μια ανερχόμενη Pop καλλιτέχνης που έχει καταφέρει ήδη στα πρώτα βήματα της...

Γιάννης Αρβανιτίδης: “Έχεις ευθύνη ως καλλιτέχνης αλλά και ως άνθρωπος, να είσαι η καλύτερη εκδοχή του εαυτού σου”

Ο Γιάννης Αρβανιτίδης μας συστήνει τον εαυτό του και μας μιλά για την πορεία...

Ορφέας Παπαδόπουλος: “Αργά η γρήγορα η τέχνη θα αναγεννηθεί”

Την αγάπη του για την τέχνη, την διαφορά ανάμεσα στο θέατρο και την τηλεόραση,...