Τετάρτη, Οκτώβριος 24, 2018

Είδαμε την παράσταση “Ολυμπιάδα ή Ζει ο βασιλιάς Αλέξανδρος;” στο Vault.

Βρεθήκαμε στον Πολυχώρο Vault για να παρακολουθήσουμε την παράσταση «Ολυμπιάδα ή ζει ο βασιλιάς Αλέξανδρος;» που εντάσσεται στο project “Ο γιος μου…” που παρουσιάζει για πρώτη χρονιά φέτος ο Πολυχώρος.

Ο Πολυχώρος δεν σταματά να μας εκπλήσσει ευχάριστα με όλη αυτή την εξαιρετική δουλεία που έχουν καταβάλει όλοι οι συντελεστές για το project. Και σε αυτή την παράσταση το συνολικό αποτέλεσμα καθηλώνει τους θεατές υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του Σήφη Μάινα ενθαρρύνοντας το ταπεραμέντο και την θηλυκότητα της ηθοποιού Κάτιας Σπερελάκη υποδυόμενη την μητέρα του περίτρανου Μέγα Αλεξάνδρου.

Η ηθοποιός Κάτια Σπερελάκη μαγνητίζει με το έντονο βλέμμα της τους θεατές καθηλώνοντάς τους. Αποπνέει δυναμισμό, θηλυκότητα και αυταρχικότητα, όπως η πραγματική Ολυμπιάδα, χαρακτηριστικά που για πολλά χρόνια θα την καθιστούν μια από τις πιο εντυπωσιακές προσωπικότητες της αρχαίας ελληνικής ιστορίας. Με την εξυπνάδα και την θηλυκότητα της θα ξεχωρίσει ανάμεσα στις βασίλισσες και θα εντυπωθεί στην μνήμη των ανθρώπων.

“Η ηθοποιός Κάτια Σπερελάκη μαγνητίζει με το έντονο βλέμμα της τους θεατές καθηλώνοντάς τους. Αποπνέει δυναμισμό, θηλυκότητα και αυταρχικότητα, όπως η πραγματική Ολυμπιάδα”

Είναι εντυπωσιακό το γεγονός πως η ηθοποιός Κάτια Σπερελάκη κατάφερε να προβάλει όλα αυτά τα χαρακτηριστικά και να προκαλέσει έστω και για κάποιο χρονικό διάστημα την εντύπωση πως ενσαρκώνεται μπροστά στο κοινο η ίδια η βασίλισσα.

Το σκηνικό αρκετά καλοστημένο υπό της επιμέλεια της Λήδας Σπερελάκη, ο ελαφρύς φωτισμός του Άκη Σαμόλη κάνει το σκηνικό πιο ατμοσφαιρικό ενώ τα κουστούμια υπό την αιγίδα της Βασιλικής Σύρμα πλησιάζουν αρκετά στα πρότυπα της εποχής.

Ταυτότητα Παράστασης «Ολυμπιάδα ή Ζει ο βασιλιάς Αλέξανδρος;»

Η Ολυμπιάδα, μητέρα του Αλέξανδρου, που στη σύντομη ζωή του έφτασε πιο μακριά από οποιονδήποτε άλλον και μετά το θάνατό του τον είπαν Μέγα, δεν είναι η τυπική μητέρα ενός διάσημου άνδρα. Έχει μείνει στην ιστορία ως αυθύπαρκτη προσωπικότητα, βασίλισσα της Μακεδονίας και της Ηπείρου, που πήρε μέρος και καθόρισε τα γεγονότα ως ηγέτιδα και κληρονόμος της εξουσίας του Φίλιππου και του Αλέξανδρου.

Βαθύτατα θρησκευόμενη και απείρως φιλόδοξη, η Ολυμπιάδα είχε πολλά ονόματα κατά τη διάρκεια της ζωής της. Ως Πολυξένη, ήταν η κόρη του βασιλιά της Ηπείρου, ενός περιφερειακού κι απομονωμένου βασιλείου στην άκρη του ελληνικού κόσμου, που όμως κληρονόμησε το αίμα του Αχιλλέα, του Νεοπτόλεμου και της Ανδρομάχης. Ως Μυρτάλη, ήταν μύστις των Βακχικών και τωνΚαβείριων Μυστηρίων, που την εφοδίασαν με διορατικότητα για την πολιτική και πολεμική της δράση. Ως Ολυμπιάδα, ήταν η σύζυγος του Φίλιππου, του βασιλιά της Μακεδονίας που ονειρευόταν να γίνει βασιλιάς της Ελλάδας και της Ασίας ολόκληρης, και της έδωσε το νέο της όνομα για να τιμήσει τη νίκη των αλόγων του στους Ολυμπιακούς Αγώνες.

Ως Ολυμπιάδα πάλεψε με κάθε μέσο, θεμιτό και αθέμιτο, για να εγκαθιδρύσει την κυριαρχία της ενάντια στις άλλες συζύγους του Φίλιππου και στα παιδιά τους, εξασφαλίζοντας για τον Αλέξανδρο ένα μέλλον ως βασιλιά έτσι ώστε να εκπληρώσει το όνειρο του Φίλιππου. Και μετά τον πρόωρο θάνατο του Αλεξάνδρου, έκανε ό,τι περνούσε από το χέρι της για να σώσει την αυτοκρατορία, και ως Στρατονίκη ηγήθηκε των ανδρών του Αλέξανδρου που παρέμειναν πιστοί ενάντια στους επίγονους που τη διαμέλισαν. Η ζωή της ήταν συναρπαστική και το τέλος της ηρωικό.

Σε ένα κόσμο αντρών, οι μητέρες τους κατέχουν μια ιδιάζουσα θέση. Για χιλιετίες οι γυναίκες δικαιώνονταν μόνο αν αποκτούσαν αυτή την ιδιότητα γεννώντας άντρες, με τα κορίτσια να θεωρούνται ένα είδος παράπλευρης απώλειας, μόνο για να χρησιμεύσουν στην αναπαραγωγή του είδους. Για να μη μιλήσουμε γι’ αυτές που είχαν την ατυχία να μη γίνουν μητέρες. Οι γυναίκες αντλούσαν δύναμη από την εξουσία του συζύγου, ή από την ύπαρξη και μόνο του γιου και διαδόχου. Πολλές, στον ρου της ιστορίας, τον επηρέασαν εκμεταλλευόμενες αυτή τη συνθήκη.

Η Ολυμπιάδα ενσαρκώνει το παράδοξο να είναι η μητέρα ενός από τους πιο διάσημους και επιδραστικούς άντρες της ιστορίας, και η σύζυγος ενός άλλου εξίσου σημαντικού, που όμως υπήρξε αυτόνομα πέρα από τη σκιά των αντρών που όρισαν τη ζωή της. Και είναι αυτό που την κάνει ελκυστική ως ιστορικό πρόσωπο αλλά και ιδανική ηρωίδα μιας μυθοπλασίας που αναφέρεται τόσο στις μητέρες όσο και στους γιους.

Η Ολυμπιάδα πέθανε πριν 2,300 χρόνια, σε έναν κόσμο που είχε μεταμορφωθεί ανεπανόρθωτα από τις κατακτήσεις του γιου της, του Αλέξανδρου. Δε μπορεί να μιλήσει, και πάρα πολλοί έχουν μιλήσει γι’ αυτήν, από τον καιρό που ζούσε μέχρι σήμερα. Έχουν μιλήσει γι’ αυτήν ως δολοπλόκο, δολοφόνο, θρησκομανή και ψεύτρα, ως ηρωίδα, πρόμαχο, μάνα, σύζυγο, βασίλισσα και πολιτική ηγέτιδα. Ακριβώς επειδή δε μπορεί να μιλήσει η ίδια, η σκηνοθετική προσέγγιση εστιάζει σε μια φανταστική απολογία μιας φανταστικής Ολυμπιάδας που ελπίζουμε να είναι κοντά στην πραγματική Ολυμπιάδα, κι όχι σ’ εκείνη τη φανταστική Ολυμπιάδα που έπλασαν οι εχθροί και οι θαυμαστές της.

Ανάμεσα στα ερείπια της ζωής της, κάπου στην Πύδνα, η Ολυμπιάδα, νεκρή πλέον, αναμετράται από την αρχή με όσα κατάφερε κι όσα προσπάθησε στη ζωή της, με τα νεανικά της όνειρα, την ταραχώδη συζυγική ζωή της, το όνειρό της που γέννησε τον Αλέξανδρο, την κληρονομία που έχτισε ο Αλέξανδρος στην Ασία και που κατασπάραξαν οι επίγονοι μετά το θάνατό του. Βέβαιη για τις επιλογές και τις πράξεις της ως το τέλος, η γυναίκα που κέρδισε κυρίως υστεροφημία μέσω του γιου της ανασυνθέτει τη δική της ζωή, η οποία αναπόφευκτα γέννησε το μύθο του Αλέξανδρου.

Συντελεστές Παράστασης:

  • Κείμενο: Κάτια Σπερελάκη
  • Σκηνοθεσία: Σήφης Μάινας
  • Σκηνικά: Λήδα Σπερελάκη
  • Κοστούμια: Βασιλική Σύρμα
  • Φωτισμοί: Άκης Σαμόλης
  • Φωτογραφίες: Βασίλης Βρεττός
  • Παραγωγή: Πολυχώρος Vault
  • Ερμηνεία: Κάτια Σπερελάκη

Ημέρες Παραστάσεων:

  • Μάρτιος: Τετάρτη 19:00.
  • Απρίλιος, Μάιος: Σάββατο 19:15 Κυριακή 21:15
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 70 λεπτά (χωρίς διάλειμμα)

Τιμές Εισιτηρίων:

  • Γενική είσοδος: 12 ευρώ
  • Προπώληση Viva (http://www.viva.gr/tickets/venues/polyxoros-vault/) 10 ευρώ
  • Μειωμένο: 10 ευρώ Φοιτητές / Μαθητές / Σπουδαστές / Κάτοχοι Κάρτας Πολυτέκνων (ΑΣΠΕ) / ΑμΕΑ / Κάτοχοι Κάρτας Ανεργίας (ΟΑΕΔ) /Συνταξιούχοι
  • Ατέλειες: 5 ευρώ
[apss_share]
[jnews_block_26 compatible_column_notice=”” number_post=”1″ post_offset=”0″ include_category=”56″ sort_by=”latest” excerpt_length=”8″]
Listen Radio

Μαρία Διονυσοπούλουhttps://youngpeople.gr/
Είναι πολύ δύσκολο να περιγράψουμε την Μαρία καθώς όπως μας λέει και η ίδια είναι μια πολύπλευρη προσωπικότητα. Αυτό όμως που μπορείς να πεις με σιγουριά είναι ότι έχει χαρακτηριστικά ενός κοριτσιού που γνωρίζει καλά τι συμβαίνει γύρω της καθώς έχει την ικανότητα να διαβάζει πολύ καλά το περιβάλλον στο οποίο ζει. Αυτή τη περίοδο τη συναντάμε στην Αθήνα, είναι απόφοιτη της φιλολογίας Πανεπιστήμιο Πάτρας.

Listen Radio

Follow Us

New Posts

Διεθνής Έκθεση Γελοιογραφίας στον Υμηττό 2018.

Ο Δήμος Δάφνης - Υμηττού και το Εργαστήρι διοργανώνουμε για πέμπτη συνεχή χρονιά Διεθνή Έκθεση Γελοιογραφίας στον Υμηττό. Η Έκθεση έχει θέμα Οδική συμπεριφορά...

Charts Singles, Οκτώβριος 2018.

Οκτώβριος, πως περνάει έτσι ο χρόνος, βρισκόμαστε ήδη στην καρδιά του φθινοπώρου και ήδη μας έχει επισκεφτεί ο Ζορμπάς, ο Ορέστης και έπεται συνέχεια....

Αθηνά Μαυρομάτη: “Πάντα θα έχει μέλλον το θέατρο”.

Τη γνωρίσαμε από τις παραστάσεις της στο θέατρο, αλλά και τις βιντεοταινίες της, ενώ πολλοί θα την θυμούνται ως την Εκάτη στη "Λάμψη" του...

Είδαμε την παράσταση “Camille Claudel Mudness” στο Θέατρο Τόπος Αλλού.

Η διάσημη γλύπτρια Camille Claudel πήρε σάρκα και οστά μέσα από την παράσταση "Camille Claudel Mudness" στο Θέατρο Τόπος Αλλού. Στο έργο η Μάνια...

“Η εξίσωση Boltzmann” σε κείμενο & σκηνοθεσία της Τατιάνας Κίρχοφ στο “Εργοτάξιον”.

Ο Γιάννης και η Τίνα πέθαναν πριν από έναν χρόνο ξαφνικά. Τους δόθηκε μια ευκαιρία να επιστρέψουν σε αυτόν τον κόσμο, σε έναν άνθρωπο...

Ο Young People.gr Χορηγός Επικοινωνίας

Ο Young People.gr Χορηγός Επικοινωνίας με Επίκεντρο τον Πολιτισμό σε θεατρικά & Μουσικά δρώμενα αλλά & Θέατρα