ΑρχικήΤέχνεςΚριτικέςΕίδαμε την παράσταση "La Belle Helene" The Return Of The Queen στο...

Είδαμε την παράσταση “La Belle Helene” The Return Of The Queen στο ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης.

Μια μουσική κωμωδία που, από τις πρώτες νότες ως το φινάλε, συνδυάζει ευρηματικά υπέροχες μουσικές ερμηνείες με αυθεντικό χιούμορ.

Βρεθήκαμε στην πρεμιέρα της μουσικής κωμωδίας “Ωραία Ελένη” του Ζακ Όφενμπαχ, η οποία πιο ανανεωμένη από ποτέ, επιστρέφει γιορτάζοντας τον 5ο χρόνο επιτυχίας της στην Κεντρική Σκηνή του “Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης”. Μέσα από μια ανανεωμένη και σύγχρονη ματιά, η κωμική όπερα παρουσιάζεται σε τρεις πράξεις, σε λιμπρέτο των Ludovic Halevy & Henri Meilhac, τις οποίες αποδίδει με εξαιρετική αριστοτεχνία η μουσική ορχήστρα των: Γιάννη Τσανακαλιώτη (πιάνο), Αυγουστίνου Μουστάκα (βιολί), Καίτης Πάντζαρη (τσέλο) και Μαρίας Παχνιστή (φλάουτο).

Μια μουσική κωμωδία που, από τις πρώτες νότες ως το φινάλε, συνδυάζει ευρηματικά υπέροχες μουσικές ερμηνείες με αυθεντικό χιούμορ.

Σκηνή από την θεατρική παράσταση στο ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης

Σαν κύριο σενάριο διατηρείται ο γνωστός σε όλους μας μύθος, όπου η Αφροδίτη υπόσχεται στον Πάρη την πιο ωραία γυναίκα της Ελλάδας, την Ελένη. Από τα πρώτα βλέμματα του Πάρη – Γιάννη Φίλια και της Ελένης – Μαρισίας Παπαλεξίου φλέγεται η σπίθα μεταξύ τους, αφήνοντας πάντα – και οι δύο – να αιωρούνται πονηρά υπονοούμενα. Ο έρωτας, η μοιχεία που διαπράττεται στο πρόσωπο του Μενελάου – Δημήτρη Τσιμπιδάρου και οι σκηνές ζηλοτυπίας, τα ναυαγοσωστικά κόλπα, οι μεταμφιέσεις όλων των καλλιτεχνών και οι μαντικές τεχνικές του Κάλχα – Παύλου Πανταζόπουλου χαρίζουν με τρόπο περίτεχνο άφθονο γέλιο στο κοινό.

Η εξαιρετική προσαρμογή Διαλόγων από τον Πέτρο Χρυσάκη και οι σκηνοθετικές οδηγίες του ταλαντούχου Παναγιώτη Αδάμ δίνουν μια νότα φρεσκάδας στο έργο, διατηρώντας τη μεγαλοπρέπεια που αρμόζει, ενώ παράλληλα οι ερμηνείες της φινετσάτης Μαρισίας Παπαλεξίου ως Ωραίας Ελένης, του ερωτικού Γιάννη Φίλια ως Πάρης, του σοβαρού Παύλου Πανταζόπουλου ως Κάλχας, του πολυμήχανου Αναστάσιου Λαζάρου ως Αγαμέμνονα, του αυστηρού Δημήτρη Τσιμπιδάρου ως Μενέλαο, του πονηρού Στέλιου Κέλλερη ως Ορέστη και του θαρραλέου Κωνσταντίνου Ζαμπούνη ως Αχιλλέα σε εντυπωσιάζουν από την πρώτη στιγμή και σε καθηλώνουν.

Θα λέγαμε πως είναι μια παράσταση πολλά υποσχόμενη, ερχόμενη σε “κόντρα” με τη φήμη που θέλει το λυρικό θέατρο να είναι ένα θέαμα αποκλειστικά για “λίγους”. Παρά την μεγαλοπρέπεια του σκηνικού, οι ερμηνείες των ηθοποιών προκαλούν άφθονα γέλια και χειροκροτήματα, νιώθοντας κάποιες στιγμές ρίγος…. εκείνες τις στιγμές που οι καλλιτέχνες αγγίζουν τον “ουρανό” με την μελωδική φωνή τους.

Ταυτότητα της παράστασης:

  • Σκηνοθεσία: Παναγιώτης Αδάμ
  • Μουσική Διεύθυνση: Μαρία Παπαπετροπούλου, Γιάννης Τσανακαλιώτης
  • Μουσική Προσαρμογή: Επαμεινώνδας Βεργιόγλου
  • Μετάφραση – Προσαρμογή Διαλόγων: Πέτρος Χρυσάκης – Παναγιώτης Αδάμ
  • Σκηνικά – Κοστούμια: Βάλια Συριοπούλου
  • Επιμέλεια Κίνησης: Λουκάς Θεοδοσόπουλος
  • Σχεδιασμός Φωτισμών: Χριστίνα Θανάσουλα
  • Φωτογραφίες: Στέφανος Κυριακόπουλος
  • Ερμηνεύουν: Μαρισία Παπαλεξίου, Γιάννης Φίλιας, Αναστάσιος Λαζάρου, Στέλιος Κέλλερης, Κωνσταντίνος Ζαμπούνης, Παύλος Πανταζόπουλος, Γιάννης Βρυζάκης, Λέλα Χατζηελευθερίου, Λουκάς Θεοδοσόπουλος, Πέτρος Τσοφύλλας.

Παίζουν οι μουσικοί:

  • Πιάνο: Μαρία Παπαπετροπούλου, Γιάννης Τσανακαλιώτης
  • Βιολί: Αυγουστίνος Μουστάκας
  • Τσέλο: Καίτη Πάντζαρη
  • Φλάουτο: Μαρία Παχνιστή

Το έργο: Στην κατά Offenbach εκδοχή, η μυθική ηρωίδα βρίσκεται εγκλωβισμένη σ’ ένα ανδροκρατούμενο περιβάλλον, διψασμένο για δύναμη και εξουσία. Έναν κόσμο που, μόνιμα και εμμονικά, αρνείται να αντιμετωπίσει τη σήψη που τον κατατρώει. Εγωπαθείς βασιλιάδες, κακομαθημένα πριγκιπόπουλα, διεφθαρμένοι ιερείς, συνθέτουν τον σουρεαλιστικό καμβά της ιστορίας.

Ο συνθέτης χρησιμοποιεί την ηρωίδα του ως σύμβολο της προσωπικής ελευθερίας του ατόμου και της απελευθέρωσής του από τις στείρες κοινωνικές συμβάσεις που μας κρατούν δέσμιους μέχρι και σήμερα.

Πληροφορίες

  • Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, Πειραιώς 206, (ύψος Χαμοστέρνας), Ταύρος, Τ.Κ. 177 78, Τηλ. 210 3418550 & 210 3418579
  • Ημέρες, ώρα παραστάσεων: 16 Νοεμβρίου 2018 – 5 Ιανουαρίου 2019, Παρασκευή στις
  • 21:00 & Σάββατο στις 20:30, στο Θέατρο του ΙΜΚ
  • Διάρκεια παράστασης: 100′ με διάλειμμα (10′).

Διαβάστε το δελτίο τύπου της Παράστασης

Χορηγός Επικοινωνίας Παράστασης

“Δε μιλένιαλς” στον Τεχνοχώρο Φάμπρικα.

Τρεις νέοι άνθρωποι, λίγο πριν...

Σχετική Αρθρογραφία

Είδαμε την παράσταση “Macrokosmos” στο θέατρο 104.

Ο Μακρόκοσμος είναι ένα έργο...

Είδαμε την παράσταση “Κίνηση Ματ” στο θέατρο Αθηνών.

Παρακολουθήσαμε την παράσταση "Κίνηση ΜΑΤ"...

Είδαμε την παράσταση “Η Σαμάνθα και ο Μαξ...

Η παράσταση "Η Σαμάνθα και...

Είδαμε την παράσταση “Δαίμονες” στο θέατρο 104.

Μια παράσταση που έρχεται να...

Προτεινόμενα

Σοφία Μανουσάκη: “Το ταλέντο είναι σαν μια ακατέργαστη πέτρα, η παιδεία είναι αυτή, που το μετατραπεί σε πολύτιμο λίθο”

Σοφία Μανουσάκη, στα 15 της ξεκίνησε μαθήματα φωνητικής χωρίς να έχει στο μυαλό της...

Ειρήνη Παπαδοπούλου: “Οι πιο σημαντικές αξίες είναι η ταπεινότητα και η εξέλιξη”

Συνέντευξη με την Ειρήνη Παπαδοπούλου, μια από τις δημοφιλείς τραγουδίστριες του σήμερα. Η Ειρήνη...

Ιζαμπέλλα Φουλόπ: “Εξυμνώ την φαντασία και την σημασία του να μπορείς να ονειρεύεσαι”

Η Ιζαμπέλλα Φουλόπ είναι μια νέα πολυτάλαντη ηθοποιός όπου το μέλλον της ανήκει. Αποφοίτησε...

Η συνέντευξη της Νόρας Δράκου, αθλήτριας κολύμβησης 50, 100 μέτρων στο ελεύθερο, ύπτιο και πρόσθιο.

Η Νόρα Δράκου είναι αθλήτρια κολύμβησης με συμμετοχή σε ευρωπαϊκά και παγκόσμια πρωταθλήματα, αλλά...

Γιάννης Αρβανιτίδης: “Έχεις ευθύνη ως καλλιτέχνης αλλά και ως άνθρωπος, να είσαι η καλύτερη εκδοχή του εαυτού σου”

Ο Γιάννης Αρβανιτίδης μας συστήνει τον εαυτό του και μας μιλά για την πορεία...

Πολυξένη Καράκογλου: “Η μουσική είναι ο τρόπος ανά τους αιώνες να μαλακώνουν τα βάσανα και να εξυμνείται η ζωή”

Η Πολυξένη Καράκογλου μεγάλωσε στη Νίκαια, τελείωσε το Μουσικό σχολείο Πειραιά και αποφοίτησε από...

Μητέρα, μια λέξη χίλιες έννοιες.

Είναι ευρέως γνωστό πως μια μητέρα έχει πολλές ιδιότητες, γι’αυτό και χαρακτηρίζεται ως “η...

Οπαδική βία: Όταν το πάθος γίνεται έγκλημα.

Οπαδική βία ονομάζουμε μια μορφή βίας που χρησιμοποιεί τα αθλήματα ως πρόσχημα. Βασικός πυρήνας...