ΑρχικήΤέχνεςΚριτικέςΕίδαμε την παράσταση "Δαίμονες" στο θέατρο 104.

Είδαμε την παράσταση “Δαίμονες” στο θέατρο 104.

"Μια ηλεκτρισμενη ατμόσφαιρα που περιγράφει πως η συμβίωση ανάμεσα στα ζευγάρια μπορεί να μετατρέψει την αγάπη σε μια σχέση εξάρτησης και μίσους"

Μια παράσταση που έρχεται να επαναπροσδιορίσει την ύπαρξη μας στις σχέσεις ανέβηκε στο θέατρο 104 με ερμηνείες που σε καθηλώνουν. Το έργο του βραβευμένου Σουηδού συγγραφέα Lars Noren «Δαίμονες» παρουσιάζεται από την θεατρική ομάδα HashArt theater group σε μια προσεγμένη παράσταση με διαλόγους που θέτουν υπαρξιακά αλλά και φιλοσοφικά ερωτήματα. Πρόκειται για ένα σκληρό έργο που δεν αφήνει κανέναν αλώβητο, ήρωες και θεατές.

Ένα σαλόνι ως πεδίο μάχης. Μια νύχτα που θα φτάσει ως το ξημέρωμα. Δυο ζευγάρια ξενυχτούν και παίζουν τα πιο επικίνδυνα παιχνίδια

Ο Φρανκ και Καταρίνα είναι ένα ζευγάρι που στήνουν παιχνίδια αλληλοεξόντωσης και παρασύρουν ένα γειτονικό τους ζεύγος, τον Τόμας και την Γκένα. Ένα ρινγκ με τεσσερις με πολύ καλούς ηθοποιούς που αναμετριούνται σε ένα απαιτητικό κείμενο ψυχολογικού δράματος. Μια ηλεκτρισμενη ατμόσφαιρα που περιγράφει πως η συμβίωση ανάμεσα στα ζευγάρια μπορεί να μετατρέψει την αγάπη σε μια σχέση εξάρτησης και μίσους.

Η σκηνοθεσία και οι πρωταγωνιστές

Η σκηνοθετική ματιά του Κώστα Μπάρα δεν κουράζει τον θεατή, αγγίζοντας το έργο με προσήλωση ενώ εντύπωση προκαλούν τα ιδιαίτερα σκηνικά του Γιώργου Λιντζέρη καθώς τα γυάλινα ποτήρια που βρίσκονται επί σκηνής χαρακτηρίζουν την ευθραυστότητα των συναισθημάτων των ηρώων. Ο καθηλωτικός ρυθμός, οι καλοί φωτισμοί και μουσική επιμέλεια οδήγησαν στην δημιουργία μιας άρτιας δουλειάς.

“Κατά τη διάρκεια μιας αποκαλυπτικής νύχτας, ενώ το αλκοόλ ρέει άφθονο και οι προσβολές αναδεικνύονται σε κύριο μέσο επικοινωνίας,  οι τέσσερίς τους, θα δώσουν τη σκληρότερη μάχη που καλούμαστε να δώσουμε, να συνυπάρξουν”

Η Ελένη Κουταλώνη, στον ρόλο της Καταρίνας, είναι μια γυναίκα δυναμική που αρέσκεται να προκαλεί. Ταυτόχρονα όμως αποτελεί και μια γυναίκα τρομερά ανασφαλή που ψάχνει μια σανίδα σωτηρίας. Αναζητά τη γαλήνη αλλά όμως ζει στο απόλυτο χάος.

Ο Τάσος Κονταράτος ως ψυχαναγκαστικός και εμμονικός Φρανκ χρησιμοποιεί επιθετικές συμπεριφορές στην προσπάθεια του να αμυνθεί αλλά και να αποκρύψει το γεγονός πως δεν έχει τον έλεγχο, ειδικά μετά τον χαμό της μητέρας του. Η κάθε του κίνηση εξαρτάται από την αντίστοιχη κίνηση της γυναίκας του. Ο διαταραγμένος ψυχισμός του τον οδηγεί σε ακραίους χαρακτηρισμούς, σε κινήσεις νευρωτικές και ανεξέλεγκτες.

Το αδιέξοδο και οι γείτονες

Έτσι η Καταρίνα οδηγείται αναγκαστικά στην προσπάθεια υποκατάστασης του υπαρξιακού αυτού κενού του Φρανκ, καθιστώντας όμως αυτή την διαδικασία αυτή αδύνατη. Μπαίνοντας σε έναν φαύλο κύκλο χωρίς αδιέξοδο οι χαρακτήρες γίνονται οι ίδιοι οι δαίμονες τους ξυπνώντας τα πιο άγρια ένστικτα. Το ζευγάρι ετοιμάζεται για τον ενταφιασμό της στάχτης της μητέρας του Φρανκ και περιμένει τον αδελφό του για μια σεμνή τελετή. Όταν όμως αυτός δεν έρχεται οι δύο σύζυγοι επιχειρώντας να γεμίσουν τη βραδιά καλούν το γειτονικό τους ζευγάρι, Τόμας και Γκένα, οι οποίοι δέχονται μετά χαράς να τους επισκεφθούν.

Απόψε θα ξεσκεπαστούν οι αλήθειες που χρόνια τώρα κρύβουν μέσα τους. Θα παλέψουν με την θλίψη τους, τους φόβους τους, τις ανασφάλειες και τα απωθημένα τους

Ο Τρύφων Μπάρκας στον ρόλο του Τόμας, υπό την πρόφαση πως ο γάμος του τον έχει κουράσει δεν μπορεί να αναγνωρίσει τον πόνο της γυναίκας του και νιώθει να πνίγεται μέσα στο κλασικό πρότυπο οικογένειας. Το πετυχημένο συμβολικό ψάξιμο των γυαλιών του εκφράζει την αναζήτηση της πραγματικής του ταυτότητας και την επιθυμία του να νιώσει ορατός και να ξεπεράσει την αδιαφορία που αντικρίζει στα μάτια της γυναίκας του.

Η αφοσιωμένη στην οικογένεια Γκένα, την οποία υποδύεται η Ηλέκτρα Κομνηνίδου, περνά από πολλές ψυχολογικές διακυμάνσεις που δεν είναι σε θέση να ελέγξει. Χαρακτηριστικό της αποτελεί η αθωότητα που όμως η δύσκολη καθημερινότητα μιας μητέρας δύο παιδιών την έχει οδηγήσει στο να μην μπορεί να συγκρατεί τα συναισθήματα της. Η Γκένα μισεί το ίδιο της το σώμα που έχει μετατραπεί σε μηχανή αναπαραγωγής και έρχεται αντιμέτωπη με την ανεπάρκειά της, με την έλλειψη ελκυστικών ενδιαφερόντων.

Μια υπέροχη παράσταση

Η προοδευτική αποδόμηση του σκηνικού χώρου προς το τέλος της και η αποκάλυψη των παρασκηνίων θέτει τους ηθοποιούς αλλά και τους θεατές σε μία εσωτερική αναζήτηση που κινεί τους εσωτερικούς μας φόβους ενώ αφήνει μια αίσθηση βαθιάς συγκίνησης για την ανθρώπινη φύση και τις αδυναμίες της.


Πληροφορίες Παράστασης

Η παράσταση παρουσιάζεται, από τις 2 Οκτωβρίου, κάθε Σάββατο και Κυριακή, στο θέατρο 104.  Τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Κώστας Μπάρας. Παίζουν οι ηθοποιοί: Ηλέκτρα Κομνηνίδου, Τάσος Κονταράτος,  Ελένη Κουταλώνη, Τρύφων Μπάρκας. Διαβάστε το δελτίο τύπο της παράστασης “Δαίμονες”.

Χώρος διεξαγωγήςΘέατρο

Θέατρο 104 – Kεντρική σκηνή

Ευμολπιδών 41, Αθήνα, ΜΕΤΡΟ Κεραμεικός-Αθήνα

Μας Είπαν...

Διαβάστε το μήνυμα τους...

"Να μη φοβούνται να εξερευνούν και να εκφράζουν τη σκιά τους"...

Καραμίχος

Ηθοποιός

"Να ακολουθούν την καρδιά τους και να μην κάνουν εκπτώσεις στα θέλω και στην αξιοπρέπεια τους"...

Κρονάκη

Δημοσιογράφος

Σχετική Αρθρογραφία

Είδαμε την παράσταση “Macrokosmos” στο θέατρο 104.

Ο Μακρόκοσμος είναι ένα έργο για τα σύνολα των...

Είδαμε την παράσταση “Κίνηση Ματ” στο θέατρο Αθηνών.

Παρακολουθήσαμε την παράσταση "Κίνηση ΜΑΤ" σε σκηνοθεσία του γνωστού...

Είδαμε την παράσταση “Τζένη & Μαρξ” στο θέατρο Olvio.

Η παράσταση είναι βασισμένη στην επιστολογραφία της Τζένη Φον...

- Read Interesting Site Topics The Most Popular Interview

Νίκος Παπάζογλου, ο τραγουδοποιός, ο “εργάτης”, Ο “Ινδιάνος” της Ελληνικής μουσικής.

Ο Μουσικός, ο ερμηνευτής, αλλά και δισκογραφικός παραγωγός. Με ένα κόκκινο φουλάρι πάντα στις εμφανίσεις του επί σκηνής έδωσε την ευκαιρία να τον χαρακτηρίσουν ως τον "Ινδιάνο" Της...

Δύο τόσο διαφορετικά γράμματα, και όμως γραμμένα από το ίδιο πρόσωπο.

Όταν ενημερώθηκα ότι υπάρχει αυτή η στήλη σκέφτηκα πως ήταν...

Οπαδική βία: Όταν το πάθος γίνεται έγκλημα.

Οπαδική βία ονομάζουμε μια μορφή βίας που χρησιμοποιεί τα...

- New Post & Article Archive