Ο Κωνσταντίνος Τσονόπουλος, απόφοιτος της Δραματικής Σχολής Αθηνών Γιώργος Θεοδοσιάδης, προσεγγίζει την υποκριτική με μια βαθιά φιλοσοφική διάθεση, δηλώνοντας πως κινητήριος δύναμη ήταν η ανάγκη του “να συμμετέχει στον δημόσιο λόγο”.

Στη συνέντευξή του, ορίζει τον ηθοποιό όχι απλώς ως εκτελεστή ρόλων, αλλά ως “αυτόν που εκτίθεται”, αναζητώντας διαρκώς την αλήθεια και την εξέλιξη μέσα από τις σωματικές και πνευματικές απαιτήσεις της κάθε παράστασης.

Ο Κωνσταντίνος μάς μιλά για την απαιτητική παράσταση “Δωρεάν χώμα για όλους”, στο θέατρο Κάμιρος, τον ρόλο που θεωρεί “ό,τι πιο δύσκολο” έχει κάνει μέχρι στιγμής, και πώς η site-specific προσέγγιση του έργου μετατρέπει την “ασκοπη περιπλάνηση” του προσώπου σε κοινή εμπειρία.

Τέλος, αναλύει τη σχέση του με την επιτυχία, την οποία συνδέει άρρηκτα με τη δυνατότητα του έργου “να συνομιλεί με το “τώρα”” και να δίνει ‘φωνή σε μια μερίδα ανθρώπων που δεν έχουν φωνή”.

Φωτογραφίες: Σοφία Μιχελινάκη

Η συνέντευξη με τον ηθοποιό Κωνσταντίνο Τσονόπουλο

Αποφοίτησες από τη Δραματική Σχολή Αθηνών Γιώργος Θεοδοσιάδης το 2015. Ποια ήταν η κινητήριος δύναμη που σε ώθησε να ασχοληθείς με την υποκριτική;

Η ανάγκη μου να ξεφύγω, να ονειρευτώ, να εκφραστώ και να συμμετέχω στον δημόσιο λόγο.

Στο δείγμα της δουλειάς σου περιλαμβάνονται παραστάσεις με πολύ διαφορετική θεματική, όπως το «Μαουτχάουζεν» και ο «Πήτερ Παν». Ποιο είδος ρόλου σε εξελίσσει περισσότερο ως καλλιτέχνη και γιατί; 

Κάθε συνεργασία και κάθε παράσταση έχει να μου δώσει κάτι, να με εξελίξει και να μου ανοίξει τους ορίζοντες. Δεν θα έμενα στο είδος του ρόλου, αλλά στους ανθρώπους που κυκλώνουν μια δουλειά και στις διαφορετικές πνευματικές και σωματικές απαιτήσεις της κάθε παράστασης.

Ο Κωνσταντίνος Τσουνόπουλος για την τέχνη: “Η ανάγκη μου να ξεφύγω, να ονειρευτώ, να εκφραστώ και να συμμετέχω στον δημόσιο λόγο ήταν η κινητήριος δύναμη για την υποκριτική

Ποιος είναι ο πιο δύσκολος, αγαπημένος ρόλος που έχεις κληθεί να ενσαρκώσεις μέχρι στιγμής; 

Αυτός που παίζω τώρα στο Δωρεάν χώμα για όλους. Από την πρώτη ανάγνωση μέχρι τις πρόβες και σήμερα στις παραστάσεις, είναι ό,τι πιο δύσκολο έχω κάνει. Για να καταφέρω να εμπιστευτώ και να βουτήξω στη θεματική, να αντιληφθώ βαθιά αυτά τα λόγια και να βρω την σωματικότητα του προσώπου, έπρεπε να κάνω άλματα, κυρίως νοητικά, αλλά και σωματικά. Έτσι καταλήγει να είναι ο πιο δύσκολος και αγαπημένος ρόλος.

Η παράσταση «Δωρεάν χώμα για όλους» επιστρέφει ως μια νέα, δεύτερη εκδοχή, εμπνευσμένη από τον νέο χώρο (Κάμιρος). Πώς επηρέασε ο χώρος τη δραματουργία και την ερμηνεία, και γιατί επιλέξατε αυτή τη site-specific προσέγγιση;

Η φύση μας ως καλλιτέχνες, τα κοινωνικοπολιτικά γεγονότα, αλλά και το ίδιο το κείμενο μας οδήγησαν στο να επιλέξουμε η συγκεκριμένη παράσταση να πάρει μια site-specific μορφή. Την πρώτη φορά επιλέξαμε ένα white box με μια γκαραζόπορτα και μεγάλο μέρος της παράστασης παιζόταν στον δρόμο. Φέτος, επιλέξαμε την Κάμιρο στο κέντρο της Κυψέλης και αφεθήκαμε στην αρχιτεκτονική, στον ήχο και στην ενέργεια του νέου χώρου και των ανθρώπων του.

Ο κεντρικός πυρήνας του έργου είναι η διεκδίκηση: «Να μοιραστεί για λίγο την μοναξιά του με την μοναξιά των άλλων». Πώς μετατρέπεται αυτή η άσκοπη περιπλάνηση σε μορφή κοινής ελευθερίας μέσα στη διάρκεια των 55 λεπτών της παράστασης; 

Με την Ελένη Μποζά δημιουργούμε έναν τόπο όπου μας καλεί σε ένα ταξίδι αυτογνωσίας μέσα από την κοινή εμπειρία.

Στην παράσταση, είσαι ο μοναδικός ερμηνευτής, ενώ συμμετέχεις και στη δραματουργία. Ποια ήταν η μεγαλύτερη πρόκληση του να κουβαλήσεις μόνος σου το βάρος αυτής της αφήγησης και ποια η δημιουργική ανταμοιβή;

Η μεγαλύτερη πρόκληση είναι κάθε φορά να βρίσκω τον τρόπο να ενεργοποιούμαι γνωρίζοντας πως όταν γίνει η αρχή δεν υπάρχει πισωγύρισμα.

Για να συμβεί η παράσταση, προαπαιτείται μια ολόκληρη διαδικασία που ξεκινάει από το πρωί της ίδιας, ίσως και της προηγούμενης, μέρας και εντατικοποιείται 2-3 ώρες πριν την έναρξη.

Η ανταμοιβή είναι τεράστια, καθώς συμπαίκτες μου είναι οι θεατές και η ειλικρίνεια στα μάτια τους.

Η παράσταση είναι αφιερωμένη σε όλους τους αόρατους του κόσμου. Πόσο αλήθεια είναι, κατά τη γνώμη σου, ότι πείθουμε τον εαυτό μας ότι είμαστε ορατοί; 

Δεν πιστεύω ότι πραγματικά έχουμε πείσει τον εαυτό μας ότι είμαστε ορατοί. Γνωρίζουμε ότι η κατάστασή μας είναι οριακή και ότι ανά πάσα στιγμή μπορεί να βρεθούμε οι ίδιοι από την πλευρά των ανθρώπων που δεν έχουν φωνή.

Κωνσταντίνος Τσονόπουλος: “Αυτός (ο ρόλος) που παίζω τώρα στο “Δωρεάν χώμα για όλους”. Για να καταφέρω να εμπιστευτώ και να βουτήξω στη θεματική, έπρεπε να κάνω άλματα, κυρίως νοητικά

Η παράσταση δίνει έμφαση στο να διασχίσει ο άνθρωπος ένα κατώφλι. Ποιο είναι αυτό το κατώφλι για εσένα προσωπικά, ως καλλιτέχνης, αυτή την περίοδο της ζωής σου; 

Το πρόσωπο στο έργο αναζητά έναν τόπο, ένα κομμάτι χορτάρι για να αράξει και να πει “είμαι καλά, είμαι σπίτι μου”. Έτσι κι εγώ, έτσι και ο καθένας μας αναζητά αυτό το κατώφλι, αυτό τον τόπο, που δεν είναι χώρος αλλά χρόνος, ο χρόνος που μοιράζεσαι με τον άλλον. Η στιγμή που μέσα από τους άλλους γινόμαστε ορατοί, για λίγο.

Πως ένιωσες όταν άρχισε όλο αυτό το ταξίδι «Δωρεάν χώμα για όλους» και πως νιώθεις κάθε φορά που βρίσκεσαι στην σκηνή;

Πίσω στο 2022 μπήκα με μεγάλη ορμή και πίστη σ΄αυτό το ταξίδι. Πλέον, με μεγαλύτερη πίστη από ποτέ, κάθε βράδυ, σε κάθε πρόβα, σε κάθε παράσταση, ανυπομονώ να μοιραστώ αυτά τα λόγια με όσα ζευγάρια μάτια έχω την τύχη να βρεθούν απέναντι μου.

Ποια είναι η γνώμη σου για την εξέλιξη της ελληνικής τηλεόρασης σήμερα και κατά πόσο σε ενδιαφέρει να ασχοληθείς με αυτήν; 

Φαντάζομαι θέλετε να αναφερθώ στην μυθοπλασία και όχι στα τηλεπαιχνίδια. Σίγουρα, οι πλατφόρμες streaming έχουν μετακινήσει τον χώρο της μυθοπλασίας σε σοφότερες και ποιοτικότερες επιλογές με αποτέλεσμα, κάποιες σειρές να προσέχουν πολύ την ποιότητα τους, αλλά κάποιες να παραμένουν ακόμα προιοντα γρήγορης και εύκολης κατανάλωσης.

Φυσικά και με ενδιαφέρει να υπάρξω σε κάποια σειρά εγχώρια και μη, και έχω υπάρξει, αλλά προσπαθώ πάντα να αφουγκράζομαι τις ανάγκες μου και να επιλέγω με μεγάλη προσοχή.

Ο κεντρικός πυρήνας του έργου είναι η διεκδίκηση: Να μοιραστεί για λίγο την μοναξιά του με την μοναξιά των άλλων. Με τους θεατές, δημιουργούμε έναν τόπο κοινής εμπειρίας
Κωνσταντίνος Τσονόπουλος: “Η ηλικία δεν είναι ποτέ εμπόδιο στα όνειρα μας. Ποτέ δεν είναι αργά για να πάρουμε μια απόφαση που θα αλλάξει την ζωή μας

Τι είναι αυτό που αγαπάς περισσότερο στον ελεύθερό σου χρόνο;

Να ξαναγίνομαι παιδί. Αυτό συμβαίνει κυρίως μέσα από από τους φίλους μου, από ταξίδια και μέσα απ΄το ποδόσφαιρο.

Ποια είναι η γνώμη σου για τη σχέση του ηθοποιού με τα Social Media; Πιστεύεις πως είναι εργαλείο ή παγίδα;

Αναρρωτιέμαι συχνά κι εγώ και δεν έχω απάντηση. Αυθόρμητα θέλω να πω πως είναι εργαλείο, αλλά πραγματικά μου τρώνε τόσο πολύτιμο χρόνο που συχνά αναθεωρώ.

Τι σημαίνει για εσένα η λέξη επιτυχία στον καλλιτεχνικό χώρο, πέρα από την αναγνώριση;

Προσωπικά νίωθω επιτυχημένος, όταν νιώθω ότι κάτι που κάνω συνομιλεί με το “τώρα” και τα κοινωνικοπολιτικά γεγονότα της χώρας, αλλά και του κόσμου. Όταν μέσα από την δουλειά μου δίνω φωνή, σε μια μερίδα ανθρώπων που δεν έχουν φωνή. Όταν δημιουργώ ή συμμετέχω σε μια δουλειά που δεν αφήνει τον θεατή αδιάφορο, αλλά τον μετακινεί.

Ποιο θα ήταν το μήνυμα που θα ήθελες να δώσεις σε όλους εκείνους τους νέους ανθρώπους που ακολουθούν και κυνηγούν τα δικά τους όνειρα.

Η ηλικία δεν είναι ποτέ εμπόδιο στα όνειρα μας. Ποτέ δεν είναι αργά για να πάρουμε μια απόφαση που θα αλλάξει την ζωή μας.

*Σημείωση: Για την ολοκλήρωση της συνέντευξης του ηθοποιού Κωνσταντίνο Τσονόπουλο συνεργάστηκαν: Στην επιμέλεια και την σύνταξη των ερωτήσεων η ομάδα Έκφρασης και Υλοποίησης. Ευχαριστούμε τον ηθοποιό Κωνσταντίνο Τσονόπουλο και την υπεύθυνη επικοινωνίας Κ. Χρύσα Ματσαγκάνη για την πραγματοποίηση της συνέντευξης.


Δελτίο Τύπου & Πληροφορίες Παράστασης

Δωρεάν χώμα για όλους – εκδοχή 2

(Τώρα αρχίζω να σε βλέπω κάπως καλύτερα)

Η ανταμοιβή του μοναδικού ερμηνευτή: “Είναι τεράστια, καθώς συμπαίκτες μου είναι οι θεατές και η ειλικρίνεια στα μάτια τους. Ανυπομονώ να μοιραστώ αυτά τα λόγια με όσα ζευγάρια μάτια έχω την τύχη να βρεθούν απέναντι μου

Μια site-specific παράσταση, ένα μικρό ποίημα,  σε διάλογο με το έργο του Κολτές και του Μπέκετ, αφιερωμένο σε όλους τους αόρατους του κόσμου…

Μετά τον επιτυχημένο περσινό κύκλο παραστάσεων, ηsite-specific παράσταση Δωρεάν χώμα για όλους (Τώρα αρχίζω να σε βλέπω κάπως καλύτερα), επιστρέφει για 6 μόνο παραστάσειςστην Κάμιρο σε σκηνοθεσία Ελένης Μποζά και ερμηνεία Κωνσταντίνου Τσονόπουλου.

Εμπνευσμένη από τον νέο χώρο που την φιλοξενεί, η παράσταση δεν αποτελεί μια επανάληψη της περσινής, αλλά μεταμορφώνεται, γεννώντας μια νέα εμπειρία. Η νέα, δεύτερη εκδοχή πατάει στα ίχνη της αρχικής, αποκτά νέο σώμα και προσκαλεί το κοινό να την ανακαλύψει από την αρχή.

Σε έναν τόπο οπού όλοι είμαστε μόνοι, ένας άνθρωπος διεκδικεί, διασχίζοντας ένα κατώφλι, να μοιραστεί για λίγο την μοναξιά του με την μοναξιά των άλλων. Να μετατρέψει την διαδικασία της άσκοπης περιπλάνησης σε μορφή κοινής ελευθερίας.

Σε αυτό τον σύγχρονο κόσμο που έχεις την αίσθηση όλο και περισσότερο ότι ακροβατείς στο περιθώριο της κοινωνίας, το μόνο που είναι σίγουρο ότι συμβαίνει είναι αυτό που υποστηρίζει ο Zygmunt Bauman: παρατηρείς τους ανθρώπους που είναι “έξω” από την κοινωνία και λες δε θα γίνω σαν κι αυτούς, θα έχω λογαριασμό στην τράπεζα, κινητό, ΑΜΚΑ, ΑΦΜ και τα λοιπά και τα λοιπά.

Αυτό που φοβάσαι είναι μη γίνεις ένας από αυτούς τους άλλους, τους αόρατους απ’ το σύστημα. Πείθεις τον εαυτό σου ότι δεν είσαι ένας από αυτούς. Θέλεις να πιστεύεις ότι είσαι ορατός. Πόσο αλήθεια είναι αυτό;

Συντελεστές:

Σύλληψη – Σκηνοθεσία: Ελένη Μποζά

  • Δραματουργία παράστασης: Ελένη Μποζά, Κωνσταντίνος Τσονόπουλος
  • Ερμηνεύει: Κωνσταντίνος Τσονόπουλος
  • Φωτιστική Επιμέλεια: Κατερίνα Μαραγκουδάκη
  • Βοηθοί Σκηνοθέτη: Σοφία Μιχελινάκη, Άννα Ρηγότω Μαμαλούδη, Μαριλένα Καρίμπα
  • Φωτογραφίες: Κωνσταντίνος Καρδακάρης
  • Φωτογραφία Αφίσας: Αναστασία Γιαννάκη
  • Σχεδιασμός αφίσας: Φίλιππος Κοκκαλιάρης
  • Υπεύθυνος Παραγωγής: Αλέξανδρος Τηλιόπουλος
  • Δημόσιες σχέσεις: Χρύσα Ματσαγκάνη
  • Μια παραγωγή του Opbo Studio

Πληροφορίες Παράστασης

Παραστάσεις Από Σάββατο 11 Οκτωβρίου

Ημέρες & ώρες παραστάσεων

  • Σάββατο και Κυριακή στις 21:00

Διάρκεια παράστασης:  55 λεπτά

Τιμές εισιτηρίων

  • Γενική είσοδος 12€
  • Φοιτητικό – ανέργων 8€

Προπώληση εισιτηρίων: ticketservices

Κάμιρος: Ιθάκης 32, Αθήνα
Πληροφορίες:
Τηλ.: 2117251384

Πορτρέτο του ηθοποιού Γιώργου Καραμίχου
Να μη φοβούνται να εξερευνούν και να εκφράζουν τη σκιά τους. Όταν θέλουμε μόνο ή κυρίως να είμαστε αρεστοί στους άλλους, χάνουμε την ακεραιότητά μας και τη δυνατότητα να συνδεθούμε πλήρως με το εν δυνάμει μας…”
Καραμίχος, ...Διάβασέ το...
“…Το ζήτημα είναι να μάθουμε να νιώθουμε καλά με αυτό που είμαστε, γεμάτοι ατέλειες αλλά και με μια απίστευτη δύναμη να υλοποιούμε, αν πραγματικά το θελήσουμε, τους στόχους μας…”
Κουρεντή, ...Διάβασέ το...
“…να αγαπάτε τον εαυτό σας, να ονειρεύεστε, να έχετε υψηλούς στόχους και να ακούτε πολλή μουσική για να ηρεμεί το μυαλό και η ψυχή σας…”
Παπαδοπούλου, ...Διάβασέ το...

“Να κάνουν αυτό που αρέσει στους ίδιους κι να μην εξυπηρετούν όνειρα άλλων ανθρώπων. Να τολμάνε, να διεκδικούν, να μην ντρέπονται…”

Γεωργάκαινα, ...Διάβασέ το...
Πορτρέτο του ηθοποιού Γιώργου Καραμίχου
Να μη φοβούνται να εξερευνούν και να εκφράζουν τη σκιά τους. Όταν θέλουμε μόνο ή κυρίως να είμαστε αρεστοί στους άλλους, χάνουμε την ακεραιότητά μας και τη δυνατότητα να συνδεθούμε πλήρως με το εν δυνάμει μας…”
Καραμίχος, ...Διάβασέ το...
“…Το ζήτημα είναι να μάθουμε να νιώθουμε καλά με αυτό που είμαστε, γεμάτοι ατέλειες αλλά και με μια απίστευτη δύναμη να υλοποιούμε, αν πραγματικά το θελήσουμε, τους στόχους μας…”
Κουρεντή, ...Διάβασέ το...
“…να αγαπάτε τον εαυτό σας, να ονειρεύεστε, να έχετε υψηλούς στόχους και να ακούτε πολλή μουσική για να ηρεμεί το μυαλό και η ψυχή σας…”
Παπαδοπούλου, ...Διάβασέ το...

“Να κάνουν αυτό που αρέσει στους ίδιους κι να μην εξυπηρετούν όνειρα άλλων ανθρώπων. Να τολμάνε, να διεκδικούν, να μην ντρέπονται…”

Γεωργάκαινα, ...Διάβασέ το...

Ρίξτε Μια Ματιά...>/