Σπύρος Παρασκευάκος: “βλέπω νέα παιδιά να γράφουν αριστουργήματα με ένα μεταχειρισμένο φθηνό συνθεσάιζερ και μια κιθάρα”
"Συνέντευξη με τον τραγουδοποιό και συνθέτη Σπύρο Παρασκευάκο"
Ο Σπύρος Παρασκευάκος είναι τραγουδοποιός και συνθέτης. Επίσης είναι απόφοιτος του εργαστηρίου μουσικής για θέατρο του Εθνικού θεάτρου, με σπουδές στο σύγχρονο τραγούδι και φωνητική με την Έλλη Πασπαλά. Στην συνέντευξή του μας αποκαλύπτει πως η εποχή των Walkman, discmans τον έφεραν… πιο κοντά στη μουσική, ώσπου στα είκοσι γεννήθηκε η τέχνη του, ανάμεσα στο Χατζιδάκι και τη Britney. Μας μιλά για τα ενδιαφέροντα του, τους καλλιτέχνες που ξεχωρίζει και μας μιλά για το “Μπελ Εποκ”. Ένα δίσκο που επιμελείται στίχο, μουσική και ερμηνεία!
Ένα από τα όνειρα του είναι η επικοινωνία της δουλειάς του με τον κόσμο! Γράφει μουσική για θεατρικές παραστάσεις, νιώθει ότι το θέατρο είναι η μισή του ζωή… Η σκληρή δουλειά συνδυάζεται με το ταλέντο και πολύ περισσότερο μετρά η θέληση, η αγάπη και η ουσιαστική σύνδεση με την τέχνη σου! Πιστεύει πως η μουσική έχει άπειρες εκδοχές… Μας καλεί σε ένα τρυφερό, όπως χαρακτηριστικά λέει, πάρτι και στέλνει το δικό του μήνυμα σε όλους μας!!!
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΣΠΥΡΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΚΟΥ
Η μουσική είναι από ό,τι φανταζόμαστε το σημαντικότερο κομμάτι της ζωής σου. Θυμάσαι την πρώτη σου επαφή με αυτή;
Η πρώτη μου επαφή με τη μουσική ήταν ως ακροατής στα παιδικά μου χρόνια, ακούγοντας τραγούδια με τους γονείς μου μέσα στο σπίτι. Κραουνάκης, Χατζιδάκις, Βασίλης Παπακωνσταντίνου. Πιο έντονα όμως θυμάμαι λίγο πριν την εφηβεία όλη εκείνη την εποχή των walkmans, τα πρώτα discmans, θυμάμαι να αγοράζω τα πρώτα μου cd χωρίς να έχω ακούσει κάποιο τραγούδι αλλά από ένα βαθύ ένστικτο ή επειδή μου άρεσε το εξώφυλλο. Savage garden, Britney Spears, Spice girls.
Η πρώτη μου επαφή με τη μουσική ως εκτελεστής ήρθε πολύ αργότερα, στα 20 και κάπου εκεί γεννήθηκε η τέχνη μου σε αυτό το χάσμα ανάμεσα στον Χατζιδάκι και την Britney.
Ποια τα ακούσματά σου και από ποιους καλλιτέχνες δέχτηκες επιρροές;
Μεγαλώνοντας λοιπόν και κάνοντας τις δικές μου πιο συνειδητές επιλογές στη μουσική άκουσα πολύ κλασική μουσική και ορχηστρική. Bach, Phillip Glass, Yiann Tiersen. Ύστερα μεγάλους Έλληνες συνθέτες, Χατζιδάκι, Ξαρχάκο, Μικρούτσικο. Λάτρεψα μεγάλες προσωπικότητες της παγκόσμιας δισκογραφίας. Amy Winehouse, Placebo, Queens, David Bowie, Sia, Demian Rice.
Σε αυτή τη φάση με ενδιαφέρει το καινούργιο, το διαφορετικό. Λατρεύω τον Παν Παν, τη Nalyssa Green, τη Melentini, τη Δεσποινίδα Τρίχρωμη. Έχω έρωτα με Echo Tides και ψάχνω, ακούω και γνωρίζω νέους καλλιτέχνες από το εξωτερικό.
Το “Μπελ Επόκ” είναι ένα άλμπουμ που αξίζει κάποιος να το ακούσει. Θα θέλετε να μας πείτε λίγα λόγια γι΄αυτό.
Ιστορικά η ονομασία «Μπελ Επόκ» δόθηκε εκ των υστέρων, στην περίοδο της ευρωπαϊκής ιστορίας που διήρκεσε από το 1871 έως την έναρξη του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου, όταν θεωρήθηκε ως «χρυσή εποχή» σε αντίθεση με τη φρίκη του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Στην εποχή που ζούμε, ανάμεσα στους χιλιάδες πολέμους της καθημερινότητας, η «μπελ επόκ» μπορεί να είναι οτιδήποτε. Ένας άνθρωπος, ένα χάδι, μια αλήθεια, ένα συναίσθημα, ο εαυτός μας.
Περιέχει 8 τραγούδια, 6 από τα οποία είναι ντουέτα. Και είναι ο πρώτος δίσκος στον οποίο λειτουργώ ως τραγουδοποιός δηλαδή στίχοι, μουσική και ερμηνεία.
Υπάρχει κάποιο μήνυμα πίσω από το άλμπουμ;
Ο δίσκος αυτός είναι μια διαδρομή από τη μοναξιά στο μαζί, και αντίστροφα. Η αναζήτηση της ομορφιάς μέσα στην καθημερινότητα. Φυσικά υπάρχει και μια ειρωνεία στον τίτλο. Με ενδιέφερε αυτή η αντίθεση του ρομαντισμού με τον σύγχρονο τρόπο ζωής.
Θα ήθελες να μας μεταφέρεις με λίγα λόγια την διαδικασία δημιουργίας του άλμπουμ;
Θα σας πω πως καθώς έφτιαχνα το δίσκο και έχοντας βρεθεί στη Βιέννη στο Leopold Museum και ύστερα από τρεις ορόφους γεμάτους πίνακες με λιβάδια, πράσινα τοπία, βάλτους και σκούρα χρώματα, φτάνουμε στον τελευταίο όροφο όπου ξαφνικά όλα έχουν αρχίσει να έχουν χρώμα, καμπύλες, λαχταριστά φρούτα και ομορφιά.
Και τότε μας λένε πως βρισκόμαστε πια στην εποχή της Μπελ Εποκ. Εκεί κατάλαβα πως αυτό ακριβώς θέλω να είναι αυτός ο δίσκος για αυτούς που τον ακούν. Ένα όμορφο φρούτο μετά από τρεις ορόφους με βάλτους.
Τα περισσότερα τραγούδια που έχεις κυκλοφορήσει έως σήμερα, έχουν την δική σου υπογραφή. Είναι ένα όνειρό σου να δημιουργήσεις μια καριέρα, στηριζόμενος αποκλειστικά στις δικές σου δημιουργίες, δοκιμάζοντας παράλληλα τις δυνατότητές σου;
Το όνειρο μου είναι να επικοινωνώ τη δουλειά μου με τον κόσμο και ο κόσμος να την αγαπάει και να την κάνει κομμάτι της ζωής του. Αυτό έρχεται με διάφορους τρόπους. Στον προηγούμενο δίσκο μου «Τρίτη έξοδος» το πετύχαμε νομίζω αυτό με τον Γιάννη Βασιλόπουλο ως στιχουργό και τη Δήμητρα Σελεμίδου ως ερμηνεύτρια. Σε αυτή τη φάση με αφορά κάτι πιο βαθύ, πιο προσωπικό.
Έχεις διαπιστώσει ποιο είναι το στυλ της μουσικής που σου ταιριάζει ή θες να δώσεις περισσότερο χρόνο στον εαυτό σου, να πειραματιστεί παραπάνω;
Βρίσκω ομορφιά και αγάπη σε διάφορα στυλ και διάφορες εποχές. Σίγουρα ξέρω πως έχω μετατοπιστεί. Με αφορά κάτι πιο σύγχρονο, πιο φρέσκο. Φλερτάρω με την ποπ τελευταία. Με την όμορφη ποπ. Τη ρομαντική ποπ. Μελετάω jazz αυτό το καιρό επίσης. Και έχω πάθει μια μικρή εμμονή με τα synthesizers και τα drum machines.
Βρίσκεις κάποια ενδιαφέροντα πράγματα στην τρέχουσα δισκογραφική και εάν ναι ποια είναι αυτά;
Εγώ ξεκίνησα από την δεύτερη ακρόαση της Μικρής άρκτου όπου και έμαθα πολλά πράγματα. Δουλέψαμε συνεργατικά με ένα κοινό όραμα. Συνεργάστηκα με αρκετές εταιρείες όπως με τη ΜINOS EMI και την Ελεονώρα Ζουγανέλη και άλλους. Παράλληλα έχω επαφή ως δημιουργός με πολλούς καλλιτέχνες και δισκογραφικές.
Ωστόσο ένιωσα την ανάγκη να ανεξαρτητοποιηθώ και να φτιάξω ένα label που λειτουργεί περισσότερο ως κοινότητα νέων καλλιτεχνών και μπορεί να στεγάσει όλα αυτά τα παιδιά της γενιάς μου σε ένα κλίμα αλληλεγγύης και φρέσκων πραγμάτων. Κάπως έτσι δημιουργήθηκε η Papia Music και πραγματικά έχουν ξεκινήσει να γίνονται πολύ ενδιαφέροντα πράγματα.
Τί έχεις αποκομίσει από αυτές τις συνεργασίες;
Έμαθα πολύ σημαντικά πράγματα και στην πράξη αλλά και στη σκέψη. Γνώρισα τον Μάνο Ελευθερίου που είναι ένα τεράστιο κεφάλαιο της ιστορίας. Γράψαμε μαζί ένα τραγούδι και κρατάω φυλαχτό κάθε του λέξη. Γνώρισα σπουδαίους ανθρώπους και δούλεψα στο στούντιο με ανθρώπους που έχουν εμπειρία και μαθαίνω από αυτούς.
Είσαι απόφοιτος του εργαστηρίου μουσικής για θέατρο του Εθνικού θεάτρου. Αυτό σε έκανε να γράψεις μουσική για θεατρικές παραστάσεις. Πως είναι αυτή η εμπειρία; Ποια τα συναισθήματα σου;
Έγραφα ήδη μουσική για θεατρικές παραστάσεις πριν μπω σε αυτό το εργαστήριο. Με αυτό το εργαστήριο πήρα επιπλέον γνώσεις, έμαθα και συνεργάστηκα με πολύ ενδιαφέροντες καλλιτέχνες. Πλέον δουλεύω στο θέατρο ως εκπαιδευτικός κυρίως στη μουσική, την εμψύχωση ομάδων και το τραγούδι.
Θέλω να πω πως το θέατρο για μένα είναι η μισή μου ζωή, όχι μόνο στο να γράφω μουσική για παραστάσεις αλλά και σε ένα πιο μεγάλο επίπεδο. Σε μια παράσταση μέσα μπορείς να δοκιμαστείς, να γράψεις κάτι που δεν θα έγραφες στα δικά σου τραγούδια. Να δεις τη τέχνη σου μέσα από ένα άλλο πρίσμα διαφορετικό. Είναι πολύ απελευθερωτικό.
Σπουδές στο σύγχρονο τραγούδι και φωνητική με την Έλλη Πασπαλά αλλά και κλασικό πιάνο. Πιστεύεις στην σκληρή δουλειά ή στο έμφυτο ταλέντο ή στον συνδυασμό και των δυο;
Πιστεύω και στα δύο. Και πολύ περισσότερο πιστεύω στο να το θέλεις με όλο σου το είναι και να προσπαθείς. Αυτό πάνω από όλα. Δεν έχω το ταλέντο που θα έπρεπε όσον αφορά στο εκτελεστικό κομμάτι. Μελέτησα πολύ, μελετάω πολύ. Και στο πιάνο και στη φωνή ειδικά δίνω το 200 τα εκατό του εαυτού μου. Έχω κλάψει πολλές φορές που θέλει δεκαπλάσια προσπάθεια για μένα. Που η δυσλεξία μου βαράει κόκκινο και δεν καταλαβαίνω πολλές φορές τα βασικά. Είμαι όμως ολοκληρωτικά εκεί κάθε δευτερόλεπτο της ζωής μου.
Από την άλλη πλευρά στο συνθετικό κομμάτι ναι, έχω μια ευκολία πριν ξεκινήσω καν να μαθαίνω μουσική. Μπορώ να μελοποιήσω κάθε μου σκέψη στο ίδιο δευτερόλεπτο που γεννιέται. Και το ταλέντο αλλά και η σκληρή δουλειά είναι σημαντικά. Πάνω από όλα όμως είναι η αγάπη και η ουσιαστική σύνδεση με την τέχνη σου.
Ποια χαρακτηριστικά πιστεύεις πως πρωταγωνιστούν σήμερα στην μουσική;
Η μουσική δεν είναι μια. Έχει άπειρες εκδοχές. Όπως και η ζωή. Από τη μία βλέπω όλη αυτή τη μαγκιά, τις βρισιές και το σεξισμό που έχει πάρει φόρα μέσα σε κάποια είδη. Την εύκολη μουσική της εικόνας, της φθηνής διασκέδασης και τα γαρίφαλα.
Από την άλλη βλέπω νέα παιδιά να γράφουν αριστουργήματα με ένα μεταχειρισμένο φθηνό συνθεσάιζερ και μια κιθάρα. Εγώ επιλέγω την ομορφιά έναντι της μαγκιάς και φτιάχνω τον κύκλο μου και τα ακούσματα μου έτσι ώστε να με συγκινεί η μουσική και να μου δίνει δύναμη.
Μελλοντικά σχέδια του Σπύρου Παρασκευάκου που θα ήθελε να μοιραστεί μαζί μας;
Εμφανιζόμαστε στις 22 Μαΐου στις 18:30 το απόγευμα στο Ρομάντσο, ανοίγοντας το «Satyrs and maenads athens porn film festival» με την ομάδα μου αλλά και πολύ αγαπημένους καλεσμένους. Ένα τρυφερό πάρτι για το οποίο ανυπομονούμε.
Ποιο μήνυμα θα ήθελες να στείλεις μέσα από το YoungPeople.GR
Nα είμαστε ο εαυτός μας. Να τον αγαπάμε, να τον φροντίζουμε και να μη μασάμε.
ΒΙΝΤΕΟ ΣΠΥΡΟΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΚΟΣ
INSTAGRAM ΣΠΥΡΟΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΚΟΣ
Σημείωση: Για την ολοκλήρωση της συνέντευξης του Σπύρου Παρασκευάκου συνεργάστηκαν: Στην επιμέλεια η ομάδα Έκφρασης και Υλοποίησης. Ευχαριστούμε τον Σπύρο Παρασκευάκο και την υπεύθυνη επικοινωνίας Κ. Τζίνα Φουντουλάκη για την πραγματοποίηση της συνέντευξης.
Δημοφιλείς Συνεντεύξεις
Η Μαρία Ανδρούτσου είναι μία από τις αγαπημένες μας [...]
Skye Holland is a rising star, who has done [...]
Συνέντευξη με την Ειρήνη Παπαδοπούλου, μια από τις δημοφιλείς [...]
Με αφορμή την χιουμοριστική, αλλά και γεμάτη προκαταλήψεις φράση [...]
Την αγάπη του για την τέχνη, την διαφορά ανάμεσα [...]
Στέλιος Βαμβακάς: “Η μουσική είναι μια γλώσσα που ενώνει και εκφράζει τα πιο βαθιά μας συναισθήματα”
Συνέντευξη με τον λυράρη και ερμηνευτή Στέλιο Βαμβακά. Από [...]
Η VASSIŁINA, συνθέτει έργα που ισορροπούν μεταξύ της ποπ [...]