Είδαμε την παράσταση “La Belle Helene” στο ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης.

"Κριτική της μουσικής κωμωδίας “Ωραία Ελένη” του Ζακ Όφενμπαχ, η οποία πιο ανανεωμένη από ποτέ παρουσιάζεται Σκηνή του “Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης”

Βρεθήκαμε στην πρεμιέρα της μουσικής κωμωδίας “Ωραία Ελένη” του Ζακ Όφενμπαχ, η οποία πιο ανανεωμένη από ποτέ, επιστρέφει γιορτάζοντας τον 5ο χρόνο επιτυχίας της στην Κεντρική Σκηνή του “Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης”.

Μέσα από μια ανανεωμένη και σύγχρονη ματιά, η κωμική όπερα παρουσιάζεται σε τρεις πράξεις, σε λιμπρέτο των Ludovic Halevy & Henri Meilhac, τις οποίες αποδίδει με εξαιρετική αριστοτεχνία η μουσική ορχήστρα των: Γιάννη Τσανακαλιώτη (πιάνο), Αυγουστίνου Μουστάκα (βιολί), Καίτης Πάντζαρη (τσέλο) και Μαρίας Παχνιστή (φλάουτο).

Μια μουσική κωμωδία που, από τις πρώτες νότες ως το φινάλε, συνδυάζει ευρηματικά υπέροχες μουσικές ερμηνείες με αυθεντικό χιούμορ

Σενάριο παράστασης

Σαν κύριο σενάριο διατηρείται ο γνωστός σε όλους μας μύθος, όπου η Αφροδίτη υπόσχεται στον Πάρη την πιο ωραία γυναίκα της Ελλάδας, την Ελένη. Από τα πρώτα βλέμματα του Πάρη – Γιάννη Φίλια και της Ελένης – Μαρισίας Παπαλεξίου φλέγεται η σπίθα μεταξύ τους, αφήνοντας πάντα – και οι δύο – να αιωρούνται πονηρά υπονοούμενα. Ο έρωτας, η μοιχεία που διαπράττεται στο πρόσωπο του Μενελάου Δημήτρη Τσιμπιδάρου και οι σκηνές ζηλοτυπίας, τα ναυαγοσωστικά κόλπα, οι μεταμφιέσεις όλων των καλλιτεχνών και οι μαντικές τεχνικές του Κάλχα – Παύλου Πανταζόπουλου χαρίζουν με τρόπο περίτεχνο άφθονο γέλιο στο κοινό.

Η εξαιρετική προσαρμογή Διαλόγων από τον Πέτρο Χρυσάκη και οι σκηνοθετικές οδηγίες του ταλαντούχου Παναγιώτη Αδάμ δίνουν μια νότα φρεσκάδας στο έργο, διατηρώντας τη μεγαλοπρέπεια που αρμόζει, ενώ παράλληλα οι ερμηνείες της φινετσάτης Μαρισίας Παπαλεξίου ως Ωραίας Ελένης, του ερωτικού Γιάννη Φίλια ως Πάρης, του σοβαρού Παύλου Πανταζόπουλου ως Κάλχας, του πολυμήχανου Αναστάσιου Λαζάρου ως Αγαμέμνονα, του αυστηρού Δημήτρη Τσιμπιδάρου ως Μενέλαο, του πονηρού Στέλιου Κέλλερη ως Ορέστη και του θαρραλέου Κωνσταντίνου Ζαμπούνη ως Αχιλλέα σε εντυπωσιάζουν από την πρώτη στιγμή και σε καθηλώνουν.

Επίλογος

Θα λέγαμε πως είναι μια παράσταση πολλά υποσχόμενη, ερχόμενη σε “κόντρα” με τη φήμη που θέλει το λυρικό θέατρο να είναι ένα θέαμα αποκλειστικά για “λίγους”. Παρά την μεγαλοπρέπεια του σκηνικού, οι ερμηνείες των ηθοποιών προκαλούν άφθονα γέλια και χειροκροτήματα, νιώθοντας κάποιες στιγμές ρίγος…. εκείνες τις στιγμές που οι καλλιτέχνες αγγίζουν τον “ουρανό” με την μελωδική φωνή τους.


Ταυτότητα της παράστασης:

Σκηνοθεσία: Παναγιώτης Αδάμ
Μουσική Διεύθυνση: Μαρία Παπαπετροπούλου, Γιάννης Τσανακαλιώτης
Μουσική Προσαρμογή: Επαμεινώνδας Βεργιόγλου
Μετάφραση – Προσαρμογή Διαλόγων: Πέτρος Χρυσάκης – Παναγιώτης Αδάμ
Σκηνικά – Κοστούμια: Βάλια Συριοπούλου
Επιμέλεια Κίνησης: Λουκάς Θεοδοσόπουλος
Σχεδιασμός Φωτισμών: Χριστίνα Θανάσουλα
Φωτογραφίες: Στέφανος Κυριακόπουλος
Ερμηνεύουν: Μαρισία Παπαλεξίου, Γιάννης Φίλιας, Αναστάσιος Λαζάρου, Στέλιος Κέλλερης, Κωνσταντίνος, Ζαμπούνης, Παύλος Πανταζόπουλος, Γιάννης Βρυζάκης, Λέλα Χατζηελευθερίου, Λουκάς Θεοδοσόπουλος, Πέτρος Τσοφύλλας.
Παίζουν οι μουσικοί:
Πιάνο: Μαρία Παπαπετροπούλου, Γιάννης Τσανακαλιώτης
Βιολί: Αυγουστίνος Μουστάκας
Τσέλο: Καίτη Πάντζαρη
Φλάουτο: Μαρία Παχνιστή

Το έργο: Στην κατά Offenbach εκδοχή, η μυθική ηρωίδα βρίσκεται εγκλωβισμένη σ’ ένα ανδροκρατούμενο περιβάλλον, διψασμένο για δύναμη και εξουσία. Έναν κόσμο που, μόνιμα και εμμονικά, αρνείται να αντιμετωπίσει τη σήψη που τον κατατρώει. Εγωπαθείς βασιλιάδες, κακομαθημένα πριγκιπόπουλα, διεφθαρμένοι ιερείς, συνθέτουν τον σουρεαλιστικό καμβά της ιστορίας.

Ο συνθέτης χρησιμοποιεί την ηρωίδα του ως σύμβολο της προσωπικής ελευθερίας του ατόμου και της απελευθέρωσής του από τις στείρες κοινωνικές συμβάσεις που μας κρατούν δέσμιους μέχρι και σήμερα.

Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης

Πειραιώς 206, (ύψος Χαμοστέρνας), Ταύρος, Τ.Κ. 177 78, Τηλ. 210 3418550 & 210 3418579

Ημέρες, ώρα παραστάσεων: 16 Νοεμβρίου 2018 – 5 Ιανουαρίου 2019, Παρασκευή στις
21:00 & Σάββατο στις 20:30, στο Θέατρο του ΙΜΚ
Διάρκεια παράστασης: 100′ με διάλειμμα (10′)

Δημοφιλείς Συνεντεύξεις